RAPORT Curtea de Conturi. Abateri de peste 300 milioane lei la Consiliului Județean Cluj

RAPORT Curtea de Conturi. Abateri de peste 300 milioane lei la Consiliului Județean Cluj
| Foto: Consiliul Judeţean

Curtea de Conturi a identificat abateri în valoare de 372.990.000 lei cu privire la activitatea Consiliului Județean Cluj pentru anul 2018, conform celui mai recent raport publicat pe site-ul instituției.

Potrivit raportului Curții de Conturi pe 2018, cele mai importante abateri descoperite se referă la:

  • Evidența patrimoniului public și privat al Județului Cluj nu este asigurată conform prevederilor legale. S-a constat că deși sunt deținute în proprietatea județului o serie de bunuri ce fac parte din domeniul public al acestuia, ele nu sunt reflectate în conturile de active fixe - 282.173.000 lei
  • Nu a fost efectuată reevaluarea tuturor imobilelor terenuri și clădiri aflate în patrimoniul UATJ Cluj, la termenul prevăzut de lege. - 74.965.000 lei
  • Entitatea auditată nu a înregistrat în evidențele contabile, bunuri patrimoniale în valoare de 5.567.553 lei, dobândite ca bunuri de retur de investiții, la data încetării contractului de concesiune 
  • Nerespectarea prevederilor acordurilor cadru și ale contractelor subsecvente în cazul efectuării lucrărilor de întreținere curentă pe timp de vară a drumurilor județene  prin decontarea unor lucrări -  preluare denivelări în afara cadrului contractual – 3.358.000 lei

Între măsurile dispuse și recomandările formulate de camera de conturi se numără: 

  • Identificarea tuturor bunurilor aparținând domeniului public și privat al Județului Cluj, actualizarea datelor tehnico - operative aferente fiecărui element, inclusiv a valorii de inventar și supunerea lor spre aprobare către Consiliului Județean Cluj, în vederea însușirii patrimoniului entității prin hotărârea autorității deliberative, precum și înregistrarea în evidența contabilă, în conturile corespunzătoare bilanțiere sau extrabilanțiere a bunurilor aflate sub diferite forme în patrimoniul UATJ Cluj;
  • Înscrierea în sistemul integrat de cadastru și publicitate imobiliară, la Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară Cluj - Napoca, a tuturor bunurilor imobile (terenuri și clădiri) aparținând domeniului public și privat al unității administrativ teritoriale;
  • Supunerea spre aprobare către autoritatea deliberativă a modificărilor apărute cu privire la inventarul bunurilor care alcătuiesc domeniul public al Județului Cluj, în vederea actualizării acestui inventar cu imobilele situate în municipiul Cluj-Napoca, str. Traian Vuia nr. 26, înscrise în Cartea funciară nr. 316748 Cluj-Napoca;
  • Stabilirea întinderii prejudiciului cauzat instituției prin plățile efectuate către o societate comercială și Asocierea Drumuri și Poduri Județene Cluj SA – Societatea de Construcții Napoca SA, fără respectarea prevederilor legale pentru decontarea unor cantități de lucrări mai mari decât cele cuprinse în contractele subsecvente și luarea măsurilor de recuperare a acestuia, în condițiile legii împreună cu majorările de întârziere calculate conform legii. Elaborarea unei proceduri operaționale privind execuția lucrărilor de întreținere curentă și periodică a drumurilor județene, care să cuprindă documentele necesare, circuitul acestora, evaluarea lucrărilor care se impun a fi realizate, modul de stabilire a acestora, modul de stabilire a notelor de renunțare și a notelor de cantități suplimentare, atribuțiile și responsabilitățile persoanelor implicate, termene, etc.;

În 2017, la nivelul județului Cluj, Curtea de Conturi a constatat abateri financiar-contabile în valoare de 28.073.000 lei, din care 8.847.000 lei în ceea ce privește activitatea proprie a instituției.

Comenteaza