„Răbdare şi tutun" pentru şoferii din Floreşti. "Nu putem face nimic fără DRDP"

„Răbdare şi tutun
Deşi s-au întâlnit de mai multe ori în ultima perioadă, reprezentanţii Primăriei Floreşti şi ai DRDP Cluj nu au rezolvat „hârţogăria" necesară pentru ca să nu mai circulăm bară la bară înspre şi dinspre Floreşti.

ZIUA de CLUJ v-a informat recent despre faptul că autorităţile locale din Floreşti au găsit o altă soluţie care să ducă la fluidizarea traficului pe aglomeratul DN 1 Cluj Oradea.

Este vorba despre un sistem de semaforizare „inteligent", astfel încât să existe aşa-zisa undă verde. Această soluţie a apărut după ce primăria, împreună cu Direcţia de Drumuri şi Poduri, respectiv Poliţia Rutieră, au renunţat, pentru moment, la ideea benzii reversibile.

„Ne-am înţeles cu reprezentanţii Direcţiei de Drumuri şi Poduri să construiască sensuri giratorii noi, unul la ieşirea din comună spre Gilău şi altul în apropiere de intrarea în Cluj-Napoca", declara marţi pentru ZIUA de CLUJ primarul comunei Floreşti, Horia Şulea.

Miercuri, primarul Floreştiului a revenit cu un comunicat de presă, în care afirmă: „Mă bucur că, iată, am reușit să finalizăm această licitație. Urmează desemnarea câștigătorului de către Comisia de Licitație, semnarea contractului, iar apoi, în 2015, demararea lucrărilor. Este vorba de un sistem inteligent de semaforizare, similar cu cel instalat și funcțional în Zona Arcul de Triumf - București. Sistemul cunatifică numărul de mașini sosite în intersecție și schimbă accesul în funcție de trafic. Sunt convins că o dată cu implementarea acestui sistem se va rezolva situația traficului de pe Avram Iancu DN1".

Dar, înţelegerea de marţi pare să nu mai fie valabilă miercuri.

„ Numai că pentru acest lucru avem nevoie de două girații noi, unul în zona BMW/Volvo și unul la ieșirea vestică din comună, întrucât noul sistem va interzice virajul la stânga de pe DN1. Iar acest aspect, al girațiilor, este amânat la nesfârșit de administratorul drumului. De ce, nu știu...Floreștenii trebuie să înțeleagă că administratorul drumului respectiv, DN1, este CNADNR prin DRDP. Noi, Primăria Florești, nu putem face nimic fără acceptul lor. Mai mult, noi nu putem amenaja absolut nimic pe DN1, sensuri giratorii, marcaje, etc. acesta fiind apanajul CNADNR / DRDP", a spus Horea Şulea prin acelaşi comunicat de presă.

Contactat de ZIUA de CLUJ, directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Cluj, Eugen Cecan, a declarat: „ Încercăm să obţinem cât mai repede avizul de la Bucureşti, de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR), dar avem un obstacol, în sensul lămuririi unor aspecte juridice în privinţa terenului din zona sensului giratoriu de lângă dealerii auto".

Întrebat dacă poate estima în câte zile, săptămâni sau luni de zile se va rezolva acaestă problemă şi vor fi obţinute avizele necesare pentru realizarea sensurilor giratorii, directorul DRDP Cluj, Eugen Cecan, s-a rezumat să spună doar atât: „Cât mai repede posibil".

Şi în aceste condiţii, primarul Floreştiului se declară optimist. „Oricum, sunt convins că după punerea în aplicare a acestui sistem, alături de realizarea Drumului de Ocolire SUD, investiție care îmi doresc ca anul viitor pe vremea aceasta să fie finalizată, problema traficului din Florești să fie rezolvată definitiv. Sincer, nu am renunțat nici la ideea benzilor reversibile, dar și pentru implementarea acestuia avem nevoie de cele două girații, care sunt esențiale ", a mai declarat Horia Şulea.

 

 

Comenteaza