Pasajul de la Tăietura Turcului, suspendat între CFR și primărie

Pasajul de la Tăietura Turcului, suspendat între CFR și primărie

Studiul de fezabilitate al pasajului suprateran, care ar urma să elimine blocajele de circulaţie pe traseul Tăietura Turcului - Corneliu Coposu, este gata. 

Primarul Emil Boc a anunțat, vineri, la Ziua Live, că studiul de fezabilitate al pasajului suprateran de la Tăietura Turcului a fost finalizat și a fost transmis Căilor Ferate Române pentru a fi integrat în proiectul european al CFR-ului de modernizare a căii ferate Cluj - Oradea

“Colaborăm cu CFR-ul în măsura în care proiectul nostru, așa cum a fost făcut studiul de fezabilitate care este gata, să îl integrăm în proiectul CFR-ului, pentru că ei au un proiect mai mare pentru ce înseamnă Cluj - Episcopia Bihorului, de modernizare a căii ferate, și de a prinde acest studiu de fezabilitate în acest proiect și de realizare a lui integrată, pentru că e mult mai bine ca acest pasaj să fie făcut într-o structură integrată în tot ceea ce înseamnă lucrările executate de CFR, care are un proiect european, cu bani europeni", a explicat Emil Boc.

Edilul a spus că s-a a primit un acord de principiu de la CFR pentru integrarea pasajului, dar dacă aceștia nu îl vor prelua, îl va face primăria.

"Deci, noi am transmis acest proiect, acest studiu de fezabilitate CFR-ului pentru a fi integrat, am primit un acord de principiu că va fi integrat și, în consecință, se va realiza în cadrul proiectului european de modernizare a căii ferate. Dacă ne vor spune că nu vor putea să îl facă, deși puțin probabil, pentru că am primit acordul lor, și de la nivel central, și de la nivel local, vom face noi acest proiect", a mai declarat primarul, la Ziua Live.

Potrivit lui Boc, vestea bună este că, în cazul în care CFR va integra lucrarea în cea de modernizare a căii ferate, pasajul ar trebui să fie gata în următorii 3 ani.

"Dacă proiectul nostru se va integra în proiectul CFR-ului, va fi făcut la pachet în cadrul proiectului pe bni europeni, pe care trebuie să îl termine în actualul exercițiu financiar 2020, plus maxim 3 ani, cât poți să cheltui bani europeni", a conchis Boc.

Pasajul de 400 m, soluție atât pentru traficul rutier, cât și pentru cel feroviar

Scopul obiectivului este descongestionarea şi fluidizarea traficului rutier prin eliminarea blocajelor de circulaţie şi sporirea siguranţei circulaţiei pe traseul străzii Tăietura Turcului şi străzii Corneliu Coposu, ieşirea spre Zalău, împreună cu toate bretelele de racordare necesare. Obiectivul investiţiei are o durată normată de funcţionare de minim 100 de ani, de aceea se vor utiliza tehnologii şi soluţii tehnice prin care să se asigure minim această durată de funcţionare.

Oportunitatea investiţiei presupune:

-sporirea capacităţii de circulaţie prin mărirea fluenţei traficului;
-eliminarea strangulărilor din fluxul de circulaţie;
-scurtarea duratei medii de deplasare şi reducerea costurilor unei călătorii;
-realizarea confortului de circulaţie pentru participanţii la trafic;
-reducerea numărului de accidente;                                                                                                                -reducerea noxelor şi protecţia mediului;
-creşterea confortului riveranilor

Comenteaza