Pasajul de la Tăietura Turcului, finantat prin PNRR

Pasajul de la Tăietura Turcului, finantat prin PNRR

Pasajul de la Tăietura Turcului va fi fintantat prin PNRR, in cadrul proiectului de electrificare a caii ferate Cluj-Oradea.

''Avem pasajul de la Taietura Turcului, este finantat, este prins in finantarea proiectului de electrificare a caii ferate Cluj-Oradea. 25-35 milioane de euro, este in PNRR, este finantat si acolo ramane'', a declarat edilul Emil Boc, la un post de radio local.

Planșele cu viitoarea lucrare de infrastructură programată la ieșirea spre Baciu, pe care municipalitatea o vrea pe fonduri europene, au fost expuse pe grupul de socializare Clujul Civic. Pasajul pornește de la jumătatea pantei de la Tăietura Turcului, coboară spre calea ferată și trece de strada Oradei.

Scopul este descongestionarea şi fluidizarea traficului rutier prin eliminarea blocajelor de circulaţie şi sporirea siguranţei circulaţiei pe traseul străzilor Tăietura Turcului şi Corneliu Coposu, ieşirea spre Zalău, împreună bretelele de racordare necesare. Obiectivul investiţiei prevede o durată normată de funcţionare de minim 100 de ani, de aceea se vor utiliza tehnologii şi soluţii tehnice prin care să se asigure minim această durată de funcţionare.

Acesta vizează sporirea capacităţii de circulaţie prin mărirea fluenţei traficului; eliminarea strangulărilor din fluxul de circulaţie; scurtarea duratei medii de deplasare şi reducerea costurilor unei călătorii; realizarea confortului de circulaţie pentru participanţii la trafic; reducerea numărului de accidente, a noxelor şi protecţia mediului; creşterea confortului riveranilor.

“Se va asigura un studiu de trafic iniţial şi o prognoză de trafic folosite pentru proiectarea şi verificarea drumului din punct de vedere al capacităţii de circulaţie şi dimensionarea sistemului rutier în arealul cuprins între străzile Calea Baciului, Corneliu Coposu, Locomotivei, Piaţa Gării, Horea, Dragalina, Tăietura Turcului, Donath; Bd. 1 Decembrie, Mirăslău” se specifică în fundamentarea proiectului.

Primăria clujeană a realizat studiul de fezabilitate, după care a predat proiectul companiei naționale CFR Infrastructură, care l-a cuprins în contractul de 1,1 miliarde de euro convenit cu Comisia Europeană pentru electrificarea căii ferate și creșterea vitezei pe calea ferată de la Cluj-Napoca la Episcopia Bihor.

Comenteaza