Orașul care face primul pas spre eliminarea maşinilor din zona centrală

Orașul care face primul pas spre eliminarea maşinilor din zona centrală

Inspirate de modelul autorităţilor din Londra şi Viena, cele din Cluj-Napoca elimină locurile de parcare din centrul oraşului.

Potrivit noul regulament de urbanism, votat de consilierii locali, hotelurile, blocurile şi magazinele din zona istorică nu mai sunt obligate să amenajeze locuri de parcare. În acest fel, autorităţile vor să îi determine pe şoferi să nu mai intre cu maşinile în zona ultracentrală.

Este primul pas spre eliminarea maşinilor. În acest moment, în zona istorică a oraşului sunt 4.000 de locuri de parcare, iar autorităţile nu vor să mai amenajeze alte locuri în următorii ani. Locurile de parcare pentru biciclete devin însă obligatorii.

"Am luat exemplele marilor capitale ale Europei în care în zona centrala nu se mai fac parcări. Cu cât faci mai multe parcări şi asiguri mai multe locuri, cu atât aduci mai multe maşini în centru şi creezi o aglomeraţie mult mai mare", consideră viceprimarul Dan Tarcea.

Autoritățile locale spun că, în ultimii cinci ani, numărul mașinilor care ajung în zona centrală s-a dublat. De aici decizia lor. Prima măsură luată de municipalitate pentru a scoate autovehiculele din zona centrală a fost creșterea taxei de parcare la 5 lei/ora.

Părerea clujenilor

  • "E o idee chiar foarte bună, sper să nu mai fie maşini absolut deloc în zona centrală. Traficul nu poate să fie deviat şi evitat, dar atât timp cât avem ore în şir petrecute în trafic din cauza maşinilor şi parcărilor care nu fac altceva decât să aglomereze oraşul, e o decizie foarte bună".
  • "Dacă te gândeşti puţin din timp ce-ai de făcut, îţi poţi găsi un loc de parcare şi eşti dispus să mergi 100 de metri şi pe jos".
  • "Pe centru consider că ar trebui să fie cât mai puţine maşini parcate, să rămână spaţiu pentru pietoni, pentru biciclişti".
Comenteaza