"Bani publici pentru profit privat". Şoferii din Cluj-Napoca nu vor taximetrişti pe benzile de bus

"Bani publici pentru profit privat". Şoferii din Cluj-Napoca nu vor taximetrişti pe benzile de bus

Legea e de partea taximetriştilor şi le va permite în curând accesul pe toate benzile dedicate mijloacelor de transport public din Cluj-Napoca, deşi banul care intră în buzunarele lor este un ban privat, nu public. Nu toţi clujenii sunt fericiţi cu asta.

E o poveste cu cântec cea a traficului din oraş, iar taberele sunt împărţite. Unii sunt de partea taximetriștilor  clujeni care cer tot mai insistent în ultimii ani să fie și ei lăsați să circule pe benzile dedicate mijloacelor de transport în comun, deoarece susțin că tot transport public fac și ei. 

Taximetriştii din Cluj-Napoca au protestat la finalul lunii mai, pentru a fi lăsaţi să circule pe benzile dedicate de atobuz, spunând că legea este de partea lor. Aceștia susțin că, potrivit ultimelor modificări legislative, pot circula pe benzile dedicate și că se bucură de aceleași prevederi legale ca și mijloacele de transport în comun.

Insă alţi clujeni se întreabă cu ce ar fi atunci mai prejos maşinile lor, din moment ce şi acestea transportă tot persoane şi încă fără profit. "Nu ştiu dacă ştiţi că se discută acum despre posibilitatea ca banda de bus să fie folosită şi de taxiuri (...)

Aş vrea să spun că nu înţeleg de ce ar trebui să folosească banda dedicată busului chiar dacă în titulatura lor fac `transport persoane`. Nu e corect să punem la dispoziţie bani publici pentru profit privat. Cum maşinile personale sunt o problemă în trafic, la fel sunt şi taxiurile. Nu pot transporta mai multe persoane decat o maşină personală. Aşadar vom oferi timpi mai buni la curse pentru profitul privat al unor companii (taxi, uber, bolt samd). Aşa că nu văd niciun motiv pentru a face asta. Voi ce păreri aveţi?", a scris un clujean pe pagina Clujul Civic, stârnind o seamă de polemici cu privire la subiectul în cauză. 

Pe de altă parte unii spun că din momentul în care şi se va permite taximetriştilor accesul pe toate benzile dedicate mijloacelor de transport public, aceste benzi ar deveni inutile. "Abia aștept să le dea drumul pe benzile de bus să văd înșirate pe Memo sau pe 21 Decembrie câte 6-7 taxiuri și 3-4 autobuze, unul după altul... . Taxiurile așteptând în spatele autobuzelor în stații și autobuzele așteptând ca taximetriștii să își debarce, îmbarce pasagerii... Va fi distractiv și totodată benzile speciale vor deveni inutile", a comentat un alt şofer din Cluj-Napoca postarea. 

"E un punct de vedere legitim cel al şoferilor. Chiar dacă taximetria intra la transport public, veniturile intră în buzunare private. Iar dacă legea e de partea taximetriştilor, dreptatea e de partea şoferilor pentru că nu e normal ca o banda dedicată să fie utilizată de o categorie de actori privaţi, iar altora să li se interzică acest drept. Dacă strada e o "piaţă liberă" atunci statul nu ar trebui să favorizeze anumiţi actori care circulă cu aceleaşi maşini şi transportă acelaşi număr de persoane. Mai mult, în timp ce unii fac profit şi li se asigură o bandă dedicată pentru a face şi mai mult profit, alţii (în speţă şoferii privaţi) nu-şi taxează clienţii, iar uneori transportă mai mulţi pasageri decât un taxi", este de părere un alt clujean. 

Comenteaza