Foto Noi informații despre cel mai mare parc comercial din Transilvania, care se face la Luna (Florești). Conceptul aduce două premiere în România

Noi informații despre cel mai mare parc comercial din Transilvania, care se face la Luna (Florești). Conceptul aduce două premiere în România

Proiectul Urbano Shopping & Living – dezvoltat in Aria Metropolitana Cluj -  aduce în România două premiere și își propune să accelereze dezvoltarea economică a zonei, dar și să atragă o parte din traficul care acum "sufocă" DN1 între Cluj-Napoca și Florești. Investiția este estimată la peste 100 de milioane de euro.

Conceptul Urbano Shopping & Living, care va deveni cel mai mare parc comercial din Transilvania, este unul original și vine cu câteva premiere. Dezvoltatorii propun pe amplasamentul de 27 de hectare din Luna (Florești) o nouă destinație integrată de retail, servicii și centru de divertisment pentru familie.

CIFRELE CHEIE ALE PROIECTULUI

27 hectare – suprafața totală a terenului dedicat dezvoltării
130.000 metri pătrați - suprafața construită (GBA, Gross Building Area), Faza 1 și 2
2.100 - numărul locurilor de parcare
5+ hectare - suprafața spațiilor verzi si zonelor de relaxare
30+ - numărul comercianților importanți și furnizori de servicii în faza 1

Noi informații despre cel mai mare parc comercial din Transilvania, care se face la Luna (Florești). Conceptul aduce două premiere în România

Cel mai mare parc comercial din Transilvania propune un mix extrem de interesant de servicii si magazine ce vor inspira vizitatorii. Din Urbano Shopping & Living nu vor lipsi:

  • Comercianți cu amănuntul de mobilă și decorațiuni interioare – totul pentru casa si gradina
  • Retailer major bricolaj - soluții de îmbunătățire a locuinței și produse de bricolaj
  • Hipermarket cash & carry
  • Supermarket
  • Galerie comercială – retalieri de modă, încălțăminte, sănătate și frumusețe, sport, electronice, baby-shop, jucării, petshop etc.
  • Cafenea, cofetărie, restaurant
  • Food Hub drive-in
  • Centru de divertisment pentru familie - cultură și edutainment, agrement, centru sportiv interior și exterior
  • Alte servicii - spații de birouri, servicii medicale, ospitalitate și locuri de evenimente, alte servicii în beneficiul comunității

Noi informații despre viitorul "Parndorf de Cluj". Conceptul este o premieră pentru România / Va crea sute de locuri de muncă

Urbano Shopping & Living va implementa o serie de soluții tehnice de sustenabilitate care vor crește eficiența energetică a proiectului și vor genera energie din surse regenerabile. De asemenea, conceptul de "mobilitate verde" este extrem de important in acest proiect și va fi valorizat printr-o varietate de alternative eco-friendly de transport și mobilitate, incluzând aici promenade, piste de biciclete, stații de autobuz. Managementul apei și managementul deșeurilor prin reciclare responsabila vor respecta același profil "verde"; proiectul va fi certificat BREEM.

Proiectul Urbano Shopping & Living este divizat în două faze de dezvoltare. Masterplanul pentru Faza 1, care va acoperi orizontul de timp 2024-2025, include operaționalizarea zonelor dedicate retailerului de bricolaj, hipermarketului cash & carry, supermarket-ului și deschiderea galeriei comerciale și a hub-ului de restaurante drive-in.

Noi informații despre cel mai mare parc comercial din Transilvania, care se face la Luna (Florești). Conceptul aduce două premiere în România

Masterplanul pentru Faza 2, cu perspectiva de dezvoltarea 2025 – 2026, este în proces de studiu și analiză pentru a include funcțiuni noi, de complementaritate în această noua destinație de centru de lifestyle dedicat comunității. Cert este că, pe termen mediu–lung, cel mai mare parc comercial din Transilvania va beneficia de conectarea optimă cu Centura Metropolitană TR35, prin Nodul 3, cu metroul și cu pista metropolitană de biciclete.

Proiectul este realizat de către biroul de arhitectură Atelier RVD condus de arhitectul Rareș V. Dragan. Dezvoltatorii au ales să colaboreze cu Nhood Romania atât pentru serviciile de concept development, cât și pentru serviciile de comercializare a proiectului, ca leasing partner. Nhood Services este o companie de servicii de consultanță imobiliară cu sediul la Lille, Franța, și cu o expertiză ce acoperă domenii precum animarea comunităților, operarea și comercializarea proiectelor de tipul mixed-use, gestionarea activelor și dezvoltarea de proiecte durabile, cu o gamă largă de funcțiuni și servicii (centre comerciale, locuințe, birouri, hoteluri, community hub-uri). Nhood Services este prezent în Romania de peste 10 ani.

Urbano Shopping & Living vine cu două premiere

Proiectul marchează două premiere pe piața parcurilor comerciale din România.

Noi informații despre cel mai mare parc comercial din Transilvania, care se face la Luna (Florești). Conceptul aduce două premiere în România

În primul rând, este vorba de conceptul de hub cu restaurante drive-in. Este vorba de o zonă în cadrul Urbano Shopping & Living care va integra un mix de patru operatori majori care pun la dispoziția clienților restaurante și cafenele cu opțiunea de drive-in (acces direct cu mașina pentru comandă și ridicare produse). Hub-ul va integra și o zonă pietonală cu spații verzi dedicată pentru socializare, evenimente și relaxare, aflate la dispoziția clienților ce vor prefera să își prelungească vizita în parcul comercial.

Noi informații despre cel mai mare parc comercial din Transilvania, care se face la Luna (Florești). Conceptul aduce două premiere în România

A doua premieră este legată de integrarea, pentru prima dată în România, a unei funcțiuni majore de tip Family Entertainment Center – un concept aflat în plină expansiune la nivel internațional care are ca scop diversificarea experienței comunității în spațiile comerciale și de servicii de mare capacitate oferind un centru de divertisment, educație, cultură și conectare prin socializare și relaxare pentru familie, cu activități atât în spații interioare, cât și în aer liber, pentru copii, adolescenți și adulți deopotrivă. 

În inima Zonei Metropolitane Cluj 

Locația aleasă de dezvoltator pentru Urbano Shopping & Living, pe terenul de 27 de hectare din localitatea Luna (Florești), corespunde cerințelor moderne în cazul unui proiect major ce va integra un mix de funcțiuni comerciale, de servicii, birouri, logistice și loisir. Situat în partea de vest a orașului Cluj-Napoca, între Florești și Gilău, în inima Zonei Metropolitane Cluj, proiectul are în acest moment acces direct la DN1 / E60 - Cluj-Napoca - Oradea, cu o vizibilitate optimă a locației datorită frontului de 500 de metri la DN1.

De asemenea, Urbano Shopping & Living este accesibil folosind linia metropolitană de autobuz prin DN1, cu o viitoare stație dedicată situata în noul parc comercial. La 1,2 kilometri de proiect se află nodul Gilău al Autostrăzii A3, ce asigura o accesibilitate regionala la locația parcului comercial.

Alte trei proiecte majore de infrastructură aflate acum în diverse faze de dezvoltare vor asigura noi oportunități de conectivitate și accesibilitate pentru Urbano Shopping & Living într-o perspectivă de 5-8 ani. În primul rând, este vorba de Centura Metropolitană Cluj – TR35, care va avea acces direct in parcul comercial prin Nodul 3 și va asigura conectivitatea metropolitana cu localitățile Gilău, Florești, Baciu, Cluj-Napoca, Apahida și Jucu, dar și cu toate drumurile naționale și regionale care converg în Zona Metropolitană Cluj. Șoseaua de centură, cu cele 20 de noduri prevăzute în proiect, va genera o conectivitate optimă cu orașul Cluj-Napoca.

În al doilea rând, Pista Metropolitană de Biciclete, proiectată de-a lungul Someșului, care ar putea fi finalizată în 2028, va permite accesul velo direct în parcul comercial pentru o experienta nepoluanta de mobilitate si loisir.

Nu în ultimul rând, proiectul metroului Cluj va avea stație finală Florești Vest la 5 minute de mers pe jos de parcul comercial.

Analizele specialiștilor arată că Urbano Shopping & Living va avea un impact regional - 4,1 milioane de români locuiesc pe o rază de 2,2 ore de mers cu mașina față de viitorul parc comercial. La nivel metropolitan, zona de deservire (catchment area) include 500.000 de locuitori care pot ajunge în 20-40 de minute de mers cu mașina. În fine, zona de deservire de proximitate are 80.000 de locuitori care pot ajunge la Urbano Shopping & Living în 10-15 minute cu mașina sau direct cu autobuzul.

Cei aproximativ 400.000 de locuitori din Cluj-Napoca vor ajunge la noul parc comercial în 20 - 40 de minute cu mașina sau cu autobuzul, dar proiectul centurii metropolitane va scurta semnificativ acești timpi.

Un alt punct forte al proiectului este proximitatea față de actualul nod de la Luna, de pe DN1/E60, tranzitat în fiecare zi de aproximativ 25.000 de mașini. O parte din acest trafic este tranzit de loisir, format din populatia care calatoreste spre/dinspre zona rurală, zona de munte și stațiunile de schi si relaxare din Apuseni. Dezvoltatorul propune prin proiect o soluție de lărgire a nodului rutier DN1 / Luna în scopul de a crește fluiditatea și siguranța în trafic pentru acest nod major situat pe un drum european.

URBANO Shopping & Living – o destinație dedicată comunității 

Proiectul, care se află în faza finala a elaborării PUZ-ului și a studiilor de specialitate, a primit deja OK-ul din partea Comisiei Tehnice de Amenajare a Teritoriului și de Urbanism (C.T.A.T.U) a Consiliului Județean Cluj, în ședința de joi, 7 martie 2024.

Urbano Shopping & Living este dezvoltat de URBANO Group, care activează în sectorul investițiilor real-estate. Proiectul beneficiază de un concept unic ce integrează într-un mod armonios funcțiuni de retail de mare capacitate, comerț și servicii, sănătate, birouri, loisir dedicat familiei, spații verzi generoase, totul conectat printr-o rețea nouă de străzi și alei pietonale și velo ce se vor dezvolta prin proiect.

Proiectul face parte din noua etapă de investiții pe termen lung pe care Grupul Urbano le dezvoltă în Zona Metropolitană Cluj și se alătură proiectelor existente ale dezvoltatorului din aria metropolitana Florești – Gilău:

Urbano Parks – parcul industrial și logistic dezvoltat în comuna Gilău, lângă nodul de autostradă A3, un proiect cu o valoare de investiție de 15 mil. EUR, ce cuprinde hale industriale de clasa A cu birouri aferente, în suprafață totală de 27.000 mp. În cadrul Urbano Parks își desfășoară activitatea 9 companii din sectorul producției industriale și serviciilor de logistică, asigurând peste 250 de locuri de muncă.

Urbano Homes – Panoramic – un ansamblu rezidențial elegant, situat în comuna Florești, într-o zonă integrată în natură, cu panoramă deosebită, ce cuprinde 4 imobile cu un total de 225 de apartamente, inclusiv spații de comerț și servicii de proximitate, zone verzi și funcțiuni de joacă în aer liber pentru copii și tineret.

URBANO Shopping & Living – noul proiect ce va oferi comunității o destinație unică și modernă, dezvoltând atât un impact de proximitate, cât și un impact la nivel regional prin mixul de funcțiuni și operatori majori ce își vor desfășura activitatea în acest centru comercial și de servicii dedicate familiei.

Investiție de peste 100 mil. euro, impact pozitiv aspra zonei

Proiectul va avea un impact social puternic, va dezvolta zona din punct de vedere economic și va avea un efect pozitiv prin remodelarea profilului de mobilitate a comunității față de destinațiile de proximitate pentru cumpărături, servicii și evenimente sociale din zona Florești / Gilău.

Dezvoltatorii anticipează că prin implementarea acestui proiect, traficul spre zona de vest a municipiului Cluj-Napoca va fi diminuat și reorientat spre o concentrare în zona de proximitate metropolitană Florești Vest.

Din punct de vedere social, proiectul va genera peste 500 de locuri de muncă în Zona Metropolitană Cluj, cu impact direct în comunitatea din Florești și Gilău, atât în perioada de construcție și dezvoltare, cât și în perioada de funcționare.

Componenta verde este o prioritate în dezvoltările Urbano, în proiect regăsindu-se un mix de soluții cu impact în responsabilitatea față de mediu și confortul comunității: peste 5 ha de spații verzi, managementul apei pluviale în integrare cu zone de iazuri și sistemele de irigații, management energetic eficient și performant, soluții de producție a energiei din surse regenerabile, stații pentru mijloace de transport în comun în cadrul centrului, stații de încărcare pentru biciclete și mașini electrice, acces la culoarul verde-albastru metropolitan de-a lungul Someșului.

Comenteaza