Noi discuţii despre controversatele separatoare de sens de pe DN1, Cluj-Turda. Ce concesii face Compania de Drumuri

Noi discuţii despre controversatele separatoare de sens de pe DN1, Cluj-Turda. Ce concesii face Compania de Drumuri
Directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Cluj, Eugen Cecan, a vorbit miercuri despre măsurile pe care Compania de Drumuri le va lua pe DN1 după protestul care a avut loc în comuna Tureni.

Oamenii din zonă sunt nemulţumiţi de faptul că, după începerea lucrărilor de amenajare a separatoarelor de sens pe Drumul Naţional nr. 1, au avut loc mai multe accidente. Unii cetăţeni au încărcat pe internet imagini şi mesaje despre alte accidente care au avut loc la Feleacu şi la Păniceni, în opinia lor, tot din cauza acestor separatoare.

Locuitorii din Tureni au organizat în 25 iunie un protest în care au cerut oficialilor Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) să oprească lucrările pentru a nu se produce şi mai multe accidente în zonă. La protest a participat şi senatorul PSD din colegiul electoral respectiv, Alexandru Cordoş.

Acesta a trimis interpelări către vicepremierul Vasile Dâncu, către ministrul Transporturilor şi către ministrul de Interne, în care afirma că neajunsurile create odată cu aceste lucrări „provoacă încă accidente rutiere care au ca urmări pierderi de vieţi omeneşti, vătămări şi pagube materiale însemnate, ceea ce pune sub semnul întrebării eficienţa măsurilor adoptate", şi le cere acestora să spună ce decizii vor lua pentru reducerea riscului de accidente.

Prezent la REALITATEA FM Cluj, directorul DRDP Cluj, Eugen Cecan, a explicat că acest proiect de amplasare a separatoarelor de sens pe DN 1 este unul pe fonduri europene, derulat de poliţie şi compania de drumuri, după un studiu făcut de Poliţia Rutieră, de la Bucureşti şi până la Borş, şi are în vedere lucrări de separare a sensurilor de mers pe porţiunile de drum unde se întâmplau frecvent accidente grave.

Eu înţeleg nemulţumirea oamenilor şi a doamnei primar din Tureni, cu care am avut mai multe discuţii, dar un proiect are şi avantaje, şi dezavantaje. Pentru că proiectul a fost făcut în anii 2007-2008, probabil nu s-a ţinut cont de dezvoltarea tuturor localităţilor de-a lungul DN1, dar nu cred că din cauza separatoarelor au fost accidente.

Dacă solicităm informaţii de la Poliţia Rutieră o să vedem asta, ci din cauza vitezei, pentru că orice lucru nou creează un disconfort până ce lumea se obişnuieşte cu el. Noi încercăm să avem o relaţie normală cu toate consiliile locale şi cu cetăţenii din localităţile de-a lungul DN1 şi să ţinem cont de părerea lor", a declarat Cecan.

Acesta afirmă că în urma lucrărilor de la Tureni banda a doua de lângă axa drumului s-a redus la 3 m, iar prima bandă la 3,25 m, dar şi aşa ele respectă normativele legale în vigoare pentru drumurile naţionale. Cecan le-a dat o veste bună locuitorilor din zonă.

„Strict legat de Tureni, pot să vă spun că în urma discuţiilor cu CNADNR şi cu proiectantul, se vor reface toate trotuarele şi se vor pune nişte panouri tip şcoală care să protejeze pietonii, iar referitor la scurgerea apelor pluviale, vom face o amenajare cu rigole", a precizat directorul DRDP.

El a vorbit de faptul că separatoarele de sens cu blocuri de beton şi-au dovedit eficienţa în Feleacu: „Acolo mureau foarte mulţi oameni în accidente de maşină. De când s-au pus acele separatoare, dacă întrebăm Poliţia Rutieră, o să aflăm că nu a mai murit niciun om. A, este adevărat că se mai ating de ele, că nu respectă viteza. Asta este o altă discuţie, scopul nostru e să nu moară oameni".

Comenteaza