N-ai loc de parcare în Cluj-Napoca, supraimpozitare la maşină/Abonamente pe zone, nu individuale/ Locuri pentru vizitatori, cu plata orară

N-ai loc de parcare în Cluj-Napoca, supraimpozitare la maşină/Abonamente pe zone, nu individuale/ Locuri pentru vizitatori, cu plata orară

Pirmăria Cluj-Napoca a primit câteva propuneri interesante în cadrul dezbaterii publice online privind modificarea regulemantului de închiere a locurilor de parcare din oraş.

În cadrul dezbaterii a luat cuvântul şi un cetăţean care locuieşte Între Lacuri, cartier care s-a dezvoltat major în ultimii ani. Acesta spune că, majoritatea dezvoltatorilor imobiliari vând locurile de parcare separat de locuinţă, la preţuri exorbitate, iar alţii, după efectuarea recepţiei construcţiilor, îndepărtează elevatoarele de parcare şi astfel, se pierd locuri. 

"Sunt constructori, şi vă pot da exemple, care după efectuarea recepţiei, îndepărtează elevatoarele impuse. Nu le cumpără, le închiriază doar pentru recepţie. Apoi, propun ca fiecare loc unde se poate parca, fie că vorbim de trotuar sau spaţiu verde, să fie marcat în mod explicit. Nu putem transforma în parcări orice spaţiu public lăsat liber. Atfel, puteţi majora amenzile de 5 - 10 ori pentru cei care nu parchează pe loc marcat.

De asemenea, puteţi implementa supraimpozitarea maşinii care nu pot face dovada deţinerii sau închiriereii unui loc de parcare. Nu în ultimul rând, poate ar fi bine să nu limitaţi abonamentul de parcare la un loc prestabilit, ci pe zonă. Spre exemplu, un abonament pentru zona L10, unde sunt 10 locuri de parcare, şi poţi alege unul din cele 10, care e liber. Acolo unde se blochează, e problema Poliţiei Locale. Şi nu în ultimul rând, să creaţi locuri de parcare pentru vizitatori, cu plata orară, ca în centru", a punctat Dan Chiuzbaian. 

Viceprimarul Clujului, Dan Tarcea, a susţinut o parte din recomandările cetăţeanului şi a prezentat stadiul de implementare ale acestora. 

"Trebuie să vă dau dreptate, aţi făcut o fotografie foarte fidelă a lucrurilor care se întâmplă în toate zonele oraşului. Sunt anumite zone în care se parchează pe trotuare, deşi există semn cu parcarea interzisă şi, din păcate, dacă nu punem stâlpişori acolo, oamenii vor parca în continuare pe trotuar. Avem o capacitate limitată de ridicare a maşinilor parcate ilegal, avem 4 cu posibilitatea a încă 2. Anul trecut, am ridicat 5.000 de maşini din zonele acestea, cu prioritate din zonele staţiilor de autobuz. Avem în dezbatere publică un regulament, pentru a putea ridica maşinile care sunt parcate pe spaţiile verzi. Vom face lucrurile astea, pentru că vrem un oraş pentru pietoni, dar nu le putem face de pe un an pe altul, ci cu măsuri predictibile, pe care să le înţealeagă toţi. Avem şi proiectul de walkabe city şi strada smart. Am dispus în 2019 controale la unele imobile la care am avut suspiciuni că constructorii blocurilor au mutat elevatoarele şi îi rog pe toţi cetăţenii care ştiu de asemenea situaţii să ni le comunice ca să putem interveni. Am dat şi amenzi", a răspuns viceprimarul Dan Tarcea. 

"Sigur că putem discuta şi despre majorarea amenzilor, dar aş vrea să spun că la nivelul municipiului avem doar 48 de poliţişti la această componentă. Sunt foarte puţini, lucrează în 3 schimburi, sunt 8 categorii la Poliţia Locală şi fiecare trebuie să aibă o anumită componenţă". 

Legat de constructorii de blocuri să vândă la pachet locurile de parcare, am avut această discuţie, încă din 2018, cu cei de la Serviciu de Cadastru. Din păcate, nu există o lege care să ne permită să facem această condiţionare. Aici trebuie să vorbim cu colegii noştri parlamentari să facă o modificare legislativă. Susţin această iniţiativă. Nu în ultimul rând, la parkinguri avem aceste locuri pentru vizitatori, până la 6-10%. 

 

Comenteaza