Metrou din Mănăștur în Sopor, până în 2026. Clujul primește 310 milioane de euro de la UE

Metrou din Mănăștur în Sopor, până în 2026. Clujul primește 310 milioane de euro de la UE

310 milioane de euro ar urma să revină Clujului, prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), pentru realizarea a nouă stații de metrou până la finalul anului 2026.

Abonează-te pe   Poza noua 31.03.2021
Pentru mai multe informaţii de ultimă oră vizitează pagina principală ZIUA DE CLUJ

Conform documentelor publicate de Guvernul României, cele 310 milioane de euro vor fi investite în realizarea a 7,5 km de metrou în Cluj-Napoca, însumând nouă stații, de la Sf. Maria la Europa Unită. Lucrările trebuie finalizate până la sfârșitul anului 2026. DOCUMENTUL INTEGRAL, AICI!

Metrou din Manastur pana in Sopor, pana in 2026. Clujul primeste 310 mil. euro prin PNRR

Recent, municipalitatea clujeană a aratat ca metroul va avea 19 stații, investiția totală fiind de 1,5 miliarde de lei. Traseul va avea o lungime de 20,1 km și este următorul:

  • Secțiunea VEST: Depou suprateran (între Stația Electrică Florești și DN 1) - Strada Teilor - liziera pădurii (între Str. Eroilor și Str. Subcetate) – Str. Abatorului – Cazarmă Florești – viitorul Spital Regional de Urgență – Str. Răzoare, cu stațiile: Țara Moților, Teilor, Copiilor, Sănătății, Prieteniei
  • Secțiunea CENTRU: Drumul Sfântul Ioan – Str. Primăverii – Calea Mănăștur – Calea Moților– Str. Memorandumului – Piața Unirii – B-dul 21 Decembrie 1989 – Piața Avram Iancu – B-dul 21 Decembrie 1989 – Piața Mărăști cu următoarele stații: Natura Verde, Mănăștur, Sfânta Maria, Florilor, Sportului, Piața Unirii, Piața Avram Iancu, Armonia, Piața Mărăști
  •  Secțiunea EST:
    - Piața Mărăști – Aurel Vlaicu – IRA – Strada Beiușului - Bulevardul Muncii, cu stațiile Transilvania, Viitorului, Muncii;
    - Piața Mărăști – Strada Teodor Mihali – Strada Alexandru Vaida Voevod – Sopor, cu stațiile Cosmos, Europa Unită.

Depoul a fost amplasat la limita vestică a Comunei Florești, la nord de Stația Electrică Florești, pe o suprafață de 8,2 ha, și a fost dimensionat pentru asigurarea mentenanței și parcării pentru 28 de trenuri, în lungime de 51 m.

Tuneluri

Traseul de metrou a fost proiectat astfel încât să se asigure câte un tunel circular pentru fiecare linie în parte. Aceste tuneluri vor asigura infrastructura de transport pe zona interstațiilor cuprinse între stațiile Teilor (S2) și Muncii (S17) / Europa Unită (S19), cu excepția zonei de bifurcație către cele două capete estice, care se va realiza în galerie rectangulară. Lungimea totală de tunel rezultată este de 28,4 km, cu asigurarea unei acoperiri minime de 8 m.

Pentru evitarea subtraversării clădirilor situate pe Calea Moților (având în vedere lățimea insuficientă dintre clădirile adiacente acesteia pentru asigurarea realizării a două tuneluri la același nivel), tunelurile au fost proiectate denivelat (suprapuse) cu o acoperire de pământ de minimum 8 m. Pentru asigurarea gabaritului de construcție aferent materialului rulant stabilit, tunelul va avea un diametru interior de 5 m, fapt care dictează lățimea maximă a trenurilor ca fiind 2,65 m.

PERIOADA DE IMPLEMENTARE PROPUSĂ

Perioada de implementare este în total 80 luni din care:
- Proiectare preliminară (studii de prefezabilitate și fezabilitate) – 17 luni (mai 2020 - septembrie 2021)
- Proceduri de licitație – 15 luni (septembrie 2021 - decembrie 2022)
- Proiectare și execuție de lucrări, inclusiv achiziție de material rulant – 48 luni (ianuarie 2023 – decembrie 2026). Se estimează că unele dintre contractele propuse în planul de achiziție ar putea începe mai devreme (iulie 2022), în funcție de desfășurarea procedurilor de atribuire. MAI MULTE DETALII, AICI!

Sopor, cartier pe 250 de hectare

Primăria Cluj-Napoca este prima administrație publică locală din România care a demarat un proiect de dezvoltare de la zero a unui nou cartier de locuințe. Master Planul viitorului cartier Sopor se va întinde pe o suprafață de 250 ha.

Planul urbanistic zonal al viitorului cartier este în curs de realizare de către o echipă de arhitecți care a fost aleasă în urma unui concurs internațional de soluții, câștigat de către Asiza Birou de Arhitectură – o echipă coordonată de arhitecții Vlad Sebastian Rusu și Octav Olănescu. Primarul Emil Boc a vorbit, la ZIUA LIVE, despre propunerea introducerii unei „taxe de urbanism” pentru dezvoltarea cartierului Sopor. Mai multe, AICI!

⇒ Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte ZCJ.RO pe FACEBOOK şi pe Instagram

loading...
Comenteaza