Maşinile din Cluj ocupă 365 de terenuri de fotbal de mărimea Cluj Arena

Maşinile din Cluj ocupă  365 de terenuri de fotbal de mărimea Cluj Arena
| Foto: Centrul Cultural Clujean

În timp ce populaţia municipiului Cluj-Napoca a consemnat, în ultimii doi ani, o creştere de doar 0,5%, numărul de maşini a avansat cu 15%.

Adică un plus de 15.750 de maşini, parcul auto clujean ajungând astfel la 131.673 de autoturisme, ceea ce plasează oraşul mult peste media naţională (322 autoturisme/1.000 locuitori vs. 261 autoturisme/1.000 de locuitori).

Datele se regăsesc în studiul "Pact pentru mobilitate", lansat în ediţia 2018 a conferinţei "Dialoguri urbane", ce propune un schimb de bune practici în inovare urbană pentru grupurile de cetățeni, specialiști din sectoarele public, academic și de afaceri implicați în activitățile programului Cluj 2.1| Fondul de Inovare. 

Maşinile din Cluj ocupă  365 de terenuri de fotbal de mărimea Cluj Arena

Maşinile din Cluj-Napoca ocupă 365 de terenuri de fotbal

În ianuarie 2016, în Cluj-Napoca erau înregistrate 46.386 de locuri publice de parcare în zonele centrale şi în cartiere de dinainte de '90, echivalentul a 129 de terenuri de fotbal de dimensiunea Cluj Arena. În realitate, numărul real de maşini înregistrate în Cluj-Napoca ocupă 365 de astfel de arene sportive. 

Cartierele cu cele mai multe maşini

  • Mănăştur - 27.795 (21,11%)
  • Mărăşti - 16.412 (12,46%)
  • Gheorgheni - 15.613 (11,86%)
  • Între Lacuri - 11.457 (8,70%)
  • Zorilor - 9.335 (7,09%) 

Maşinile din Cluj ocupă  365 de terenuri de fotbal de mărimea Cluj Arena

Traficul este principala problemă a municipiului, iar marile proiecte de infrastructură propuse de autorităţile locale nu vor aduce rezolvări imediate, acestea urmând să fie implementate abia în următorii 10 ani.

De aceea a luat naşterte “Pactul pentru mobilitate”, un plan care a colectat şi analizat datele de trafic de la nivelului oraşului (cele captate de camerele video din oraș, cele deținute de companiile de taximetrie, cele deținute de universități) pentru a putea înţelege cauzele din spatele aglomeraţiei actuale şi a propune acţiuni imediate ce ar putea fi implementate de către administraţia locală, companii, universităţi.

Iniţiativa aparţine Centrului Cultural Clujean şi este unul din proiectele desfăşurate prin Fondul de Inovare Culturală (FIC), un mecanism care sprijină identificarea, experimentarea și măsurarea de soluții alternative la probleme ale orașului care sunt astăzi greu de finanțat, greu de abordat sau chiar greu de identificat. 

În zilele următoare, ZIUA de CLUJ va publica pe larg cauzele aglomeraţiei din traficul clujean, dar şi recomandările specialiştilor pentru autorităţile locale. 

Cinci noi parkinguri 

După mai multe amânări, din cauza unor contestații sau renunțări la contract, patru proiecte de parkinguri intră în linie dreaptă. Este vorba despre amplasamentele din Hasdeu, Primăverii nr. 8, Primăverii nr. 20 și Mogoșoaia nr. 7. În total ar urma să grupeze 1.000 de noi locuri de parcare. Mai multe detalii, AICI! La aceste proiecte se adaugă un parking privat pe str. Avram Iancu, ce va dispune de 333 de locuri de parcare. Mai multe detalii, AICI! 

Cresc din nou tarifele la parcările din centru

De anul viitor, parcarea pe timp de o oră în zona I va fi scumpită cu 40%. Cum ar putea arăta tarifele orare pentru un loc de parcare în zona ultracentrală la bordură/parcare cu barieră:

  • 30 de minute zona I/1 oră zona II – 3 lei (a fost 2 lei în 2018 și 2017)
  • 1 oră zona I/2 ore zona II – 7 lei (a fost 5 lei în 2018, 4 în 2017)
  • 2 ore zona II/4 ore zona II – 14 lei (a fost 10 lei în 2018, 8 lei în 2017)

Străzile din Zona I

Baba Novac, Bolyai, Emmanuel de Martonne, Emil Isac, Eroilor, Eroilor, I. C. Brătianu, Iuliu Maniu, Mihai Kogălniceanu, Octavian Petrovici, Piaţa Unirii, Samuil Micu, Ştefan Octavian Iosif, Hermann Oberth, Universităţii, Virgil Fulicea, Constantin Daicoviciu, Paul Chinezu, Vasile Alecsandri, S. Brassai, David Ferenc, Emil Zola, Gaal Gabor, Tipografiei, Cotită, Sindicatelor, Victor Babeş, Aleea Învăţătorului, Piaţa Mihai Viteazu (parking cu bariere), Argeş, Piaţa Ştefan cel Mare, Clinicilor, Piaţa Avram Iancu.

Străzile din zona II

Observatorului (carosabil), Berăriei, Mamaia, Calea Dorobanţilor, Crişan, Deva, Dragalina – Camera de Comerţ şi Industrie, Aviator Bădescu, Remetea, David Prodan, Emil Racoviţă, Hasdeu, Nicolae Bălcescu, 21 Decembrie, parking BRD, Bariţiu, Cardinal I. Hossu, Horea, Parking Opera Maghiară, Piaţa Cipariu (parking cu bariere), Parking Moţilor, Republicii, Iaşilor, A. Iancu, Bisericii Ortodoxe, Decebal, Traian, Dacia, C. Dobrogeanu Gherea, Mihai Eminescu, Pavel Roşca, Petofi Sandor, Piteşti, Frederic Joliot Curie, Ploieşti, Năvodari, Gheorghe Marinescu, Arany Janos, Cişmigiu, Nufărului, Traian Moşoiu, Rubin Patiţia, George Coşbuc, Păstorului, Croitorilor, Ceahlău, Oţetului, Moldovei, Cireşilor, Haiducului, Andrei Mureşanu, Nicolae Titulescu, Bucureşti, Calea Floreşti, C. Brâncuşi (între N. Titulescu şi S. Albini).

200.000 de maşini în Cluj-Napoca

Autorităţile locale susţin că există peste 200.000 de maşini în Cluj-Napoca: 155.000 înmatriculate în Cluj-Napoca, 20.000 care sunt în Cluj dar pe firme de leasing sau înmatriculate în alte orașe şi alte 20.000 ale studenților, fără a pune la socoteală cele care tranzitează orașul. Acest lucru se traduce prin faptul că la fiecare două persoane există o mașină. 

VEZI ŞI Dialog spumos primar Cluj - student din alt judeţ: "Locul maşinilor e în parking. Mergeţi pe jos, e plăcut cu o domnişoară la braţ!"

Comenteaza