Licitație pentru „problematicul” lot Chețani - Câmpia Turzii al Autostrăzii Transilvania. Ministrul Transporturilor: „Este crucial să nu mai existe alte întârzieri”

Licitație pentru „problematicul” lot Chețani - Câmpia Turzii al Autostrăzii Transilvania. Ministrul Transporturilor: „Este crucial să nu mai existe alte întârzieri”
| Foto: captură video

Licitația pentru finalizarea lucrărilor pe lotul 3 Chețani - Câmpia Turzii, parte din Autostrada Transilvania, a fost lansată marți, a anunțat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.

După rezolvarea problemelor din instanță, cu vechiul constructor, situația s-a clarificat, iar Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a putut să notifice încetarea fostului contract și să dea drumul la noua licitație.

Vestea bună a săptămânii pe care o așteptam cu toții: a fost lansată licitația pentru finalizarea lucrărilor pe problematicul lot 3 Chețani - Câmpia Turzii, parte din Autostrada Transilvania. Urmărim cu prioritate acest proiect, pentru că este crucial să nu mai existe alte întârzieri peste cei cinci ani în care românii ar fi trebuit să poată deja circula pe această autostradă.

De ce spun asta? Iată un scurt istoric al lotului:

• Contractul a fost licitat și atribuit în 2015. Lucrările au început în 2016 și ar fi trebuit să se încheie într-un an. În 2021 ajunseseră la doar 40%, după ce constructorul a intrat în insolvență.

• După un „progres” de numai 1% în 5 luni, Compania de drumuri a ajuns la soluția pe care a încercat să o evite până acum, dar care devenea singura opțiune fezabilă pentru avansarea lucrărilor - a reziliat contractul, cu intenția de a relicita urgent proiectul.

• În primăvară, instanța a dispus suspendarea rezilierii până la judecarea pe fond. Luna aceasta, situația s-a deblocat, odată cu admiterea cererii creditorilor de declarare a falimentului antreprenorului care și-a pierdut capacitatea de folosință. Astfel, Compania de drumuri a putut să notifice încetarea de drept a contractului și să organizeze cât mai rapid noua licitație.

Punct și de la capăt. Este timpul să construim inteligent și pe baze solide. Asta am promis și asta se va întâmpla în revoluția bunei Guvernări”, a transmis Drulă.

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunţat pe 11 martie că a notificat antreprenorul în vederea rezilierii contractului pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de construcţie a sectorului de autostradă Cheţani - Câmpia Turzii, rezilierea efectivă intrând în vigoare în 14 zile de la notificare.

„Destul! Pe A3 sector Cheţani-Câmpia Turizii progresul în ultimele 5 luni a fost 1%. CNAIR a reziliat astăzi (joi, n.r.) contractul cu constructorul. Cu lucrări începute în anul 2016, dar ajunse în 2021 abia la stadiul de sub 40%, nu putem face performanţă în dezvoltarea infrastructurii şi a României, în general. Constructorul acestui lot (Straco n.r), ajuns în insolvenţă şi cu subcontractori neplătiţi, a beneficiat de toată bunăvoinţa autorităţilor române, dar a sosit momentul în care trebuie să spunem Destul!

Este soluţia pe care CNAIR a încercat din răsputeri să o evite, pentru că relicitarea restului de tronson presupune nişte proceduri de relativă durată. Însă nu mai putem priva România de acest sector din autostrada A3. Avem nevoie de infrastructură urgent", spunea șeful de la Transporturi, în luna martie a acestui an.

Licitație pentru „problematicul” lot Chețani - Câmpia Turzii al Autostrăzii Transilvania. Ministrul Transporturilor: „Este crucial să nu mai existe al

Comenteaza