Licitaţia de 30 de milioane de euro a primăriei, amânată din nou

Licitaţia de 30 de milioane de euro  a primăriei, amânată din nou
Licitaţia deschisă pentru concesionarea serviciului de salubrizare stradală şi deszăpezire din municipiul Cluj-Napoca a fost amânată, din nou. Noul termen fixat de primărie este 20 ianuarie.

Două societăţi au contestat, din nou, procedura acuzând că, prin documentele solicitate de primărie în ceea ce priveşte personalului responsabil cu îndeplinirea contractului, aceasta ar favoriza firmele aflate în prezent în contract pentru activitatea de salubrizare stradală din Cluj-Napoca.

RER Ecologic Service Buzău şi Financiar Urban Piteşti au contestat în 23, respectiv 20 decembrie anul trecut, procedura de licitaţie a contractului pentru concesionarea serviciului de salubrizare stradală si deszăpezire din Cluj-Napoca. Societăţile cer suspendarea procedurii şi eliminarea cerinţei de depunere în ofertă a tuturor CV-urilor pentru personalul necesar îndeplinirii contractului (30 conducători auto şi 110 muncitori). Potrivit societăţilor respectiva cerinţă este discriminatorie şi favorizează firmele aflate în prezent în contract cu primăria, care au deja personalul solicitat angajat. Alte societăţi care operează în alte zone au mers pe contracte de selecţie personal cu firme specializate, în cazul în care câştigă contractul, aşa că cerinţa primăriei nu ar fi justificată, consideră cele două societăţi.

Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor (CNSC) nu a emis, deocamdată, o decizie, în urma depunerii celor două contestaţii. Licitaţia pentru concesionarea serviciului de salubrizare stradală şi deszăpezire din Cluj-Napoca urma să se deruleze în ajunul Crăciunului, mai precis în 23 decembrie 2013. După formularea celor două contestaţii, administraţia locală a amânat termenul pentru depunerea ofertelor până în 20 ianuarie, anul acesta.


Licitaţia primăriei nu este la primul val de contestaţii. Achiziţia publică a fost lansată în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP) în 24 septembrie, anul trecut. Deschiderea ofertelor era programată în 18 noiembrie. Pe SEAP, procedura a fost suspendată din 8 octombrie, după ce CNSC a dispus acest lucru printr-o decizie din 7 octombrie, având în vedere că trei societăţi, DMV Prosal, Supercom şi RER Ecologic Service Buzău, au contestat caietul de sarcini aferent procedurii.

Printr-o decizie din 21 octombrie a CNSC, instituţia a admis reclamaţiile formulate de aceste societăţi şi a cerut primăriei clujene să remedieze documentaţia de atribuire şi să decaleze termenul de depunere a ofertelor corespunzător cu perioada în care procedura a fost suspendată. Procedura a fost suspendată până în 14 noiembrie 2013.
Contractul pentru cei opt ani a fost estimat la 137,6 milioane de lei şi implică activităţi de măturat manual, întreţinerea curăţeniei, spălatul carosabilului şi al trotuarelor, stropitul carosabilului, curăţarea manuală a rigolelor, măturat mecanizat, curăţarea manuală a zăpezii şi gheţii, pluguitul, combaterea poleiului, curăţarea de zăpadă şi gheaţă a gurilor de scurgere, încărcat, transportul zăpezii şi gheţii. Administraţia locală clujeană a scos la mezat două loturi (sectoare) pentru prestarea acestor servicii, aşa cum se derulează şi în prezent contractractele pentru salubritate stradală de către Rosal şi Brantner.

După ce consilierii locali au aprobat modificarea la şedinţa ordinară din 14 octombrie 2013 a caietului de sarcini al licitaţiei pentru concesionarea serviciului de salubritate stradală şi deszăpezire, conform deciziei CNSC (minim şi maxim pentru utilajele pe care trebuie să le aibă ofertanţii, corelarea numărului cu caracteristicile, penalităţi în contract şi pentru instituţie, în cazul în care nu efectuează plăţile la timp), administraţia locală a şi anunţat, în aceeazi zi, data pentru noua licitaţie, 23 decembrie.

Contracte prelungite pentru Rosal şi Brantner

Contractul pentru activitatea de salubrizare stradală (spălat străzile vara şi deszăpezit iarna) este împărţit între Rosal Grup şi Brantner Servicii Ecologice. Primăria a semnat contractele cu cele două societăţi în 2005, pe o perioadă de opt ani, până în octombrie anul acesta. Totuşi, ca să nu fie probleme cu activitatea de deszăpezire din această iarnă, forul local clujean a decis ca noile contracte pentru activitatea de salubrizare stradală să fie încheiate după 15 martie 2014, indiferent de data la care va fi adjudecată licitaţia.

Comenteaza