Încep lucrările la breteaua de pe Calea Turzii

Încep lucrările la breteaua de pe Calea Turzii
Decizia privind deschiderea bretelei de pe Calea Turzii s-a luat în noiembrie 2015. Motivele pentru care nu s-a realizat. Culmea, situaţia este neschimbată şi acum.

Şoferii clujeni care aşteaptă mult la coborârea de pe Calea Turzii şi care au cerut deschiderea bretelei din sensul giratoriu, din dreptul străzii Brăduţului, primesc satisfacţie. De marţi încep lucrările pentru a reda traficului această bretea, care avea doar rol de parcare pentru locuitorii din zonă. În acest fel, cei care vin cu maşina dinspre Feleacu şi doresc să coboare spre Piaţa Cipariu nu vor mai trebui să aştepte în sensul giratoriu. Lucrările vor fi executate de RADP.

A trecut aproape un an de la momentul când Comisia pentru Siguranţa Circulaţiei a aprobat deschiderea bretelei, dar reprezentanţii primăriei au constatat, în teren, că există unele riscuri. "Am fost în respectiva intersecţie, împreună cu cei de la RADP şi cu cei de la serviciul Drumuri urbane, şi ne-am dat seama că situaţia este complexă. Dacă deschidem breteaua, când plouă toată apa de pe Calea Turzii se va scurge pe strada Brăduţului. Va trebui să facem o rigolă acolo. Colegii de la Drumuri urbane le-au cerut celor de la RADP să facă un mic proiect pentru realizarea rigolei", a explicat, în decembrie 2015, Mirela Mărincean, şefa Serviciului Siguranţa Circulaţiei Rutiere din cadrul Primăriei Cluj. Mărincean vorbea şi despre o posibilă instituire de sens unic pe strada Brăduţului, care să facă „tandem" cu o altă stradă, aflată în construcţie în cadrul unui proiect imobiliar din apropiere. Strada Brăduţului are doar 4,5 metri lăţime şi cu greu trec una pe lângă cealaltă două maşini care vin din sens opus.

Luni, însă, primarul Emil Boc a anunţat că se demarează lucrările. Din cauza presiunilor şoferilor, se deschide doar breteaua, fără asfalt pe Brăduţului, fără rigole, fără sens unic, fără tandem. „Mâine (marţi n.r.) încep lucrările la bretea. Se ocupă domnii de la RADP. Reglementările de circulaţie vor fi cele actuale. Rămâne ca locuitorii din zonă să nu mai parcheze acolo, iar staţia de transport interurban se va muta 30 de metri mai sus", a afirmat Mirela Mărincean.

Tot în această perioadă, pentru sistematizarea traficului, Primăria a decis să realizeze trei noi sensuri giratorii în zona de nord a oraşului. Vor apărea astfel de sensuri la intersecţiile străzilor Maramureşului cu Vrancea, Oaşului cu Gării şi Maramureşului cu Oaşului.

 

Comenteaza