Parcările publice din Cluj trec sub fosta RADP

Parcările publice din Cluj trec sub fosta RADP

Direcția Parcări Publice, structură aflată în subordinea Primăriei, urmează să fie transferată la societatea Domeniul Public Napoca S.A. (fosta RADP). Proiectul ar urma să ajungă pe masa consilierilor locali în octombrie.

Potrivit referatului de aprobare, decizia este justificată prin necesitatea integrării serviciilor de administrare a domeniului public sub o singură entitate, pentru a reduce birocrația, a optimiza costurile și a crește eficiența. Documentul arată că DP Napoca are deja atribuții în ridicarea vehiculelor staționate neregulamentar.

Societatea Domeniul Public Napосa S.A. (D.P.N. S.A.) înființată inițial prin reorganizare în baza Deciziei nr. 510/1990 a Prefecturii Județului Cluj ca regie autonomă, sub numele Regia Autonomă a Domeniului Public Cluj-Napoca şi reorganizată ulterior prin transformare în societate comercială conform Hotărârii nr. 679/2024 cu denumirea Domeniul Public Napoca S.A., funcționează sub autoritatea Consiliului local al municipiului Cluj-Napoca, are personalitate juridică, fiind organizată ca unitate de interes public, pe baza de gestiune economică și autonomie financiară.

În prezent, societatea Domeniul Public Napoca S.A. are încredințate de către Municipiul Cluj- Napoca, multiple activități pe care le presteaza în baza Hotărârilor de consiliu local şi a Legii 98/2016 privind achizițiile publice, ponderea acestora în cifra de afaceri fiind de 96% în anul 2023, 98% în anul 2024 şi 99% în perioada 01.06.2025-30.06.2025, dintre care amintim:

  • - modernizare străzi, intretinere periodică: străzi, alei, trotuare etc.;
  • - dezafectarea rețelei aeriene de cabluri şi echipamente de pe domeniul public;
  • - administrare piața de vechituri;
  • - prestarea serviciilor de paza, funerare şi a activităților de pompe funebre în interiorul cimitirelor;
    pavoazarea domeniului public, administrare wc-uri publice, gestiunea câinilor fără stăpân,
    administrare lacuri etc.;
  • - ridicarea, transportul şi depozitarea vehiculelor staționate neregulamentar/ abandonate;
  • - ridicarea trotinetelor staționate în locații interzise;
  • - ridicare animale abandonate şi atelaje

Analiza şi rezultatele Studiului de oportunitate întocmit de către socientatea Contaudit SRL, au condus la următoarele concluzii: modalitatea de gestiune a organizării serviciilor publice, de interes local, care
vor fi delegate de către U.A.T. Municipiul Cluj-Napoca către societatea Domeniul Public Napoca S.A este gestiunea directă, având următoarele avantaje:

  • - control mai eficient asupra serviciilor publice
  • - controlul nivelului costurilor şi prin acestea a preturilor/tarifelor
  • - flexibilitate administrativa şi eficiență operațională
  • - evitarea riscurilor legale și a blocajelor contractuale - respectarea principiilor de transparență și evitarea conflictelor de interese - compatibilitatea cu legislația privind achizițiile publice și concurența
  • -delegarea gestiunii directe este recomandabil a se realiza pe o perioadă limitată de timp (recomandabil pe termen scurt, de maxim 5 ani), în caz contrar, al delegării gestiunii pe termen nelimitat, situația ar putea fi considerată ca având caracter anticoncurențial.

DP Napoca ar urma să aibă un nou director în urma acestor modificări. 

Comenteaza