Ghene pline de gunoaie, la aproape o săptămână de la intrarea Supercom. Tișe: "Trebuie să avem puțină răbdare"

Compania bucureșteană Supercom a câștigat salubrizarea menajeră în tot județul Cluj, pentru următorii 10 ani. Din 27 ianuarie 2023 a intrat și la Cluj-Napoca, dar oamenii sunt nemulțumiți și semnalează ghene de gunoi pline în mai multe zone din oraș.

"Sunt anumite probleme mici, dar pot deveni mari. Trecem la un nou sistem, la a plăti cât gunoi produci. Acum, fiind într-o perioadă de tranziție, locuitorii trebuie să încheie un nou contract cu noul operator. Nu se poate ridica doar de pe o stradă din localitate. Operatorul trebuie să ridice tot gunoiul, există o lege în acest sens. Dacă cetățeanul nu plătește, primarul trebuie să intervină să plătească și să recupereze după. Suntem într-o perioadă de tranziție. Sunt convins, văzând flota de mașini, că operatorul va face față. Și pe Cluj-Napoca au fost probleme, mai sunt și altele, dar pas cu pas se va rezolva. Fiecare primar și CL va lua legătura cu operatorul și se vor asigura că lucrurile vor ajunge la un rezultat dorit, trebuie să avem puțină răbdare", a declarat Alin Tișe, președintele CJ Cluj. 

De menționat este faptul că, firma bucureșteană Supercom a câștigat salubrizarea menajeră în tot județul Cluj - pe toate cele trei loturi – Cluj-Napoca/Huedin, Gherla/Dej și Turda/Câmpia Turzii, fiecare cu comunele din jur, dar și operarea CMID – centrul de management integrat al deșeurilor. Pe lotul care cuprinde Cluj-Napoca a existat un concurent, Brantner, care a și contestat de două ori procedura. Licitația a fost organizată de Asociația de dezvoltare intercomunitară ECO Metropolitan, din care face parte Consiliul Județean Cluj și primăriile.

Noul operator ar urma să amplasaze pubele smart în oraș, care vor cântări gunoiul, deci și o schimbare a modului de facturare pentru ridicarea deșeurilor menajere. Acest ar urma să încurajeze și mai mult colectarea selectivă a gunoiului, ținând cont și de stația de sortare a deșeurilor, proiect al Consiliul Județean.

Încheierea contractelor se poate realiza online, accesând website-ul www.supercom.ro și la următoarele puncte de lucru din municipiul Cluj-Napoca:

str. Calea Dezmirului nr. 12
str. Constantin Brâncuși nr. 18
str. Calea Mănăștur nr. 97 (parter)
Orar: Luni-vineri: 8:00-17:00, Sâmbătă: 9:00-14:00

Pentru încheierea noului contract sunt necesare documentele:

- Copie Carte de identitate/Buletin identitate proprietar;
- Copie act care atesta calitatea de proprietar (Contract de vânzare-cumpărare /Extras CF nu mai vechi de 3 luni).

Supercom SA informează că Regulamentul Serviciului de Salubrizare al Județului Cluj prevede obligativitatea utilizatorilor de a încheia contracte numai cu operatorul care are dreptul să presteze astfel de activități în aria teritorial-administrativă în care se află utilizatorul. Neîncheierea contractului cu operatorul autorizat pentru colectarea deșeurilor poate atrage sancțiuni pentru utilizatorii serviciului de salubrizare, prin aplicarea amenzii contravenționale în cuantum de 500-1.000 lei.

Pentru informații suplimentare puteți solicita detalii și clarificări la adresa de e-mail: contractarecluj@supercom.ro, sau telefon Dispecerat Supercom 0264-271 009.

Etichete
Comenteaza