Drumul expres Mărtinești - Tureni nu primește finanțare prin PNRR. Boc: ''Discutăm cu ministerul cand apare Programul Operațional pe Transporturi''

Drumul expres Mărtinești - Tureni nu primește finanțare prin PNRR. Boc: ''Discutăm cu ministerul cand apare Programul Operațional pe Transporturi''

Drumul expres care va face conexiunea între Autostrada 3 – zona Turda și Drumul Național DN1 – zona Mărtinești - Tureni nu primește finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), ci prin Programele Operaționale de Transporturi.

''Asta a spus guvernul pe toată țara: au prioritate autostrăzile. Și așa s-a decis la nivelul Uniunii Europene. Nu erau bani pentru tot; decât să facem fărămițări din toate, mai bine facem doar autostrăzi din PNRR.

Ne ducem pe Programele Operaționale de Transporturi pe centuri ocolitoare și pe celelalte inele de legătură și vom continua discuția cu Ministerul Transporturilor, când va apărea finanțarea pe programele acestea, care sunt în lucru, pentru că vorbim de exercițiul financiar 2021-2027'', a declarat primarul Emil Boc, la ZIUA LIVE.

In februarie 2021, Consiliul Județean Cluj a emis certificatul de urbanism necesar în vederea obținerii avizelor pentru proiectul de construire a drumului expres care va face conexiunea între Autostrada 3 – zona Turda și Drumul Național 1 – zona Mărtinești - Tureni. Investiția urmărește realizarea unei căi de comunicații rapide, care să degreveze traficul greu de pe teritoriul municipiului Turda.

În acest fel, pe lângă o îmbunătățire considerabilă a calității mediului ca urmare a reducerii emisiilor de noxe, proiectul urmărește să scurteze timpii de parcurs între Cluj-Napoca, atât spre A10 Sebeș-Turda și, ulterior, spre A1 (București, Nădlac), cât și înspre A3 (Turda, Câmpia Turzii, Târgu-Mureș, Brașov).

Astfel, sectorul de drum propus, între localitățile Turda și Mărtinești, va avea o lungime estimată de 5,3 km și va cuprinde două benzi de circulație pe un sens. Costul estimat al investiției gestionate de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere este de 55 de milioane de euro, finanțarea fiind asigurată, în principal, din fonduri europene nerambursabile.

Viitorul tronson de drum Turda - Mărtinești este parte a drumului expres Turda - Halmeu (Someș Expres), proiect de infrastructură prevăzut în Master Planul General de Transport al României 2014-2030 și prin intermediul căruia se va realiza conexiunea la Rețeaua Trans-Europeană de Transport. Someș Expres va avea o lungime totală de 320 km și va interconecta cele mai importante municipii din zona de Nord-Vest a României: Cluj-Napoca, Bistrița, Satu-Mare, Baia-Mare.

Comenteaza