Dirigintele de şantier pentru lucrările la linia de tramvai primeşte 0,65% din contract

Dirigintele de şantier pentru lucrările la linia de tramvai primeşte 0,65% din contract
Contractul pentru dirigenţia de şantier a modernizării liniei de tramvai din Cluj-Napoca a fost atribuită asocierii Irimat Cons - Acciona SA, care va primi 0.65% din valoarea lucrărilor executate

La licitaţia pentru dirigenţia de şantier a mai participat asocierea SC Galliano/Iovidia/Metroul SA, cu o ofertă de 0,75% din valoarea situaţiilor de lucrări executate şi acceptate la plată de inspectorul de şantier.

Linia de tramvai va uni gara de bulevardul Muncii și de cartierul Mănăștur iar pe durata lucrărilor la linia de tramvai dintre Mănăştur şi gară tramvaiul va circula în condiţii normale între Muncii şi gară.

Capacitatea de transport va creşte cu 10% iar durata unei călătorii va scădea la jumătate, promite primarul Sorin Apostu. Acesta precizează că în ce priveşte consumul energetic al tramvaielor, acesta va scădea cu până la 40%. Procentul obţinut de dirigintele de şantier este foarte mic faţă de procentele vehiculate în urmă cu mai mulţi ani, spune Apostu. Acesta exemplifică cu contractul pentru reabilitarea din programul "288 străzi", din 2003, unde contractul a ajuns la aproape 5 procente din sumă. â "Azi nu avem management de proiect european sau dirigenţie de şantier cu mai mult de 1%", a mai spus el.

Calea de rulare a tramvaielor va avea o garanţie de zece ani, în vreme ce trama stradală va fi garantată pentru cinci ani. "E cea mai mare garanţie pe care a cerut-o o administraţie locală şi şi-a însuşit-o o companie, în Europa", spune Apostu.

Lucrările vor dura doi ani. Primele lucrări, între strada Bucium şi zona Calvaria, vor dura trei luni, timp în care tramvaiul va rula în continuare în zona care rămâne neafectată de lucrări, Gară - Plopilor. În schimb lucrările pe strada Horea vor duce la suspendarea circulării tramvaiului, iar pe perioada acestor lucrări traseul va fi acoperit cu autobuze. "În total lucrările la primul tronson vor dura un an", a spus primarul. Vezi detalii despre contractul de reabilitare a liniilor de tramvai

Modernizarea liniei de tramvai este unul dintre cele mai scumpe proiecte cu finanţare europeană din Cluj: Lucrările de reabilitare a ambelor tronsoane de tramvai din Cluj-Napoca ar urma să coste aproximativ 122 milioane de lei plus TVA.

Comenteaza