Cum va arăta proiectul metroului în Florești. Ar putea porni de pe strada Eroilor, acum în plin șantier

Cum va arăta proiectul metroului în Florești. Ar putea porni de pe strada Eroilor, acum în plin șantier
| Foto: Facebook/ Horia Sulea

Echipa de proiectanți care se ocupă de documentația pentru proiectul metroului și trenului din Zona Metropolitană Cluj-Napoca (ZMCN) propune ca metroul să pornească de pe strada Eroilor din Florești.

Primarul Floreștiului, Horia Șulea, a explicat ca a avut o discuție cu proiectanții referitor la cum va arăta acest proiect pe raza comunei. ”Până în septembrie se va prezenta documentația de licitație pentru proiectare și execuție, adică întregul pachet de planuri urbanistice zonale, studii de fezabilitate, avize, inclusiv acorduri de mediu, pe un coridor deja stabilit. Proiectul are două componente: metroul Florești – Cluj-Napoca Est (cu traseu subteran) și trenul metropolitan (pe infrastructura existentă a CFR).

Legat de Florești, propunerea a fost ca metroul să pornească din zona străzii Eroilor. Eu însă marșez pe un capăt de linie mult mai spre vest, cât mai aproape de nodul de autostradă de la Gilău. Floreștiul are 2.500 de agenți economici, undeva la 15.000 de angajați, iar zona de vest este una în dezvoltare atât urbană cât și industrială, de industrie ușoară, nepoluantă. Polul de dezvoltare al ZMC este indiscutabil spre Vest.

Nu văd un capăt de linie în zona Eroilor, ci o stație acolo, întrucât capătul de linie presupune un depou, un parking, o zonă de revizie și o zonă liberă pentru o viitoare dezvoltare-extindere. O variantă de lucru ar fi metrou subteran până în Eroilor, iar de acolo, paralel cu drumul național, metrou de suprafață până spre cestul comunei, spre zona de industrie nepoluantă adiacentă nodului de autostradă”, a precizat primarul.

Șulea a adăugat că trebuie neapărat luată în calcul și o conexiune cu viitorul Spital Regional de Urgență (SRU), care va fi ridicat în vecinătatea unității militare din Florești. "Acest proiect este util atâta vreme cât accesul la stațiile de metrou este simplu și facil pentru oameni, adică vor exista stații în vecinătatea ansamblurilor de blocuri, cu mii de locuitori care zilnic fac naveta în Cluj-Napoca la locul de muncă.

Consider optim un traseu subteran până în zona Eroilor, iar de acolo un traseu suprateran spre vest, paralel cu DN, spre nodul de autostrada. Cât privește coridorul, o opțiune poate fi aliniamentul DN, cu sistem suprateran de deservire a stațiilor, astfel fiind rezolvată atât zona urbană sud, cât și zona urbană nord a Floreștiului.

O altă variantă de lucru ar fi un traseu Est – SRU – Eroilor, direct pe zona de sud, în zona blocurilor. O mare provocare tehnică”, a adăugat Șulea. Acesta a precizat că discuțiile nu sunt încheiate, astfel încât nu s-a optat încă pentru una dintre variantele luate în calcul. În prezent pe strada Eroilor se desfășoară de mai multe luni un proiect de lărgire a carosabilului.

Documentațiile pentru trenul metropolitan și metrou sunt realizate de asocierea SWS Engineering (Italia) – Systra (Franța) – Metrans Engineering, care a câștigat licitația pentru 35,9 milioane de lei. Realizarea propriu-zisă a acestor investiții extrem de costisitoare ar urma însă să se facă pe bani europeni. Edilul din Cluj-Napoca, Emil Boc, a avansat ca orizont de timp realist pentru realizarea metroului anul 2030.

Comenteaza