Cum umple primăria golurile din reţeaua de transport în comun

Cum umple primăria golurile  din reţeaua de transport în comun
Regia Autonomă de Transport Urban Călători (RATUC) a reacţionat la cererile cetăţenilor din cartierele Mănăştur, Bună Ziua şi din extensia Borhanci şi a operat modificări privind transportul călătorilor în respectivele zone.

Linia 20 îi va duce pe clujeni din Mihai Viteazu spre cartierul Borhanci, după finalizarea lucrărilor de modernizare a străzii,. Linia 21 spre Bună Ziua are un program şi un traseu nou, optimizat. Pentru strada Mehedinţi se vor introduce experimental câteva microbuze care vor prelua călătorii şi îi vor debarca în staţia de pe strada Izlazului. Sunt câteva dintre modificările anunţate de RATUC la finalul acestei săptămâni.

Administraţia locală a aprobat vineri, la şedinţa comisie de specialitate, înfiinţarea unei noi linii de transport în comun care să îi deservească pe clujenii din zona Borhanci. Directorul Liviu Neag a menţionat că linia va avea nr. 20 şi va fi operaţională după finalizarea lucrărilor de modernizare a arterei Cononia Borhanci. Traseul va porni din Piaţa Mihai Viteazu-Piaţa Cipariu - Liviu Rebreanu - spre Colonia Borhanci - cu întoarcere la şcoala veche din deal, pe aceleşi traseu. „Programul noii linii va fi anunţat în momentul în care linia va deveni operaţională. Depindem de finalizarea lucrărilor de modernizare", a explicat Neag.

Pentru linia 21 care asigură transportul cetăţenilor din carierele Bună Ziua, Gherogheni şi Andrei Mureşanu s-a decis optimizarea traseului. Astfel, traseul de revenire al autobuzelor spre Piaţa Mihai Viteazul se va efectua tot pe strada Bună-Ziua-Fagului- Becaş-Piaţa I.Agârbiceanu, în aşa fel încât călătorii să nu mai fie obligaţi să facă un ocol prin Bună-Ziua - Calea Turzii.

Mai mult, linia 21 a fost prelungită până pe Calea Turzii, cu întoarcere în sensul giratoriu Drum Făget. „Pentru a veni şi în sprijinul locuitorilor din Andrei Mureşanu, prin reducerea distanţei pietonale până la una din staţiile de transport în comun de pe Calea Turzii sau C-tin Brâncuşi, traseul spre Piaţa Mihai Viteazul va fi operat din Piaţa I. Agârbiceanu pe str. Braşov-Calea Turzii-Piaţa Cipariu. Aceasta pentru a oferi locuitorilor de pe arterele N. Iorga, I. Vulcan, D. Bolintineanu şi D. Cantemir condiţii mai bune de acces spre transportul în comun, ţinând cont şi de configuraţia terenului", au explicat reprezentanţii RATUC.

Din 1 noiembrie, linia 21 va avea la dus traseu din Piaţa Mihai Viteazul - Cuza Vodă-Piaţa Ştefan cel Mare, Piaţa Cipariu, C. Brâncuşi-B.Ş. Delavrancea, Piaţa I. Agârbiceanu - Al. Bohăţel, Becaş - Fagului - Bună Ziua - Calea Turzii. Pe traseul de întoarcere, călătorii se pot îmbarca de la staţia Dacia Service, de pe Calea Turzii. După aceasta, vor avea la dispoziţie staţii nou înfiinţate: Bună Ziua, Tempus, Vitacom, Trifoiului - Becaş - Xenopol, Piaţa I. Agârbiceanu, A. Mureşanu. Staţiile Piaţa Cipariu, Piaţa Avram Iancu şi cea de la Republica râmânând aceleaşi.

În ceea ce priveşte înfiinţarea unei linii de transport în comun care să deservească locuitorii de pe strada Mehedinţi, atât specialiştii RATUC cât şi cei de la poliţia rutieră a municipiului spun că este imposibil ca aceasta să fie deservită de un autobuz, chiar şi în condiţiile instituirii unui sens unic pe artera în cauză din cartierul Mănăştur. „Puteţi pune un autobuz să circule pe acolo doar dacă noi de la rutieră sau poliţia locală merge în faţa lui. Doar aşa va putea circula", a explicat situaţia Florin Goia din cadrul poliţiei rutiere. În schimb, după o serie de discuţii purtate la final de săptămână între cele două structuri şi priamarul Emil Boc s-a decis să se introducă experimental, cel mai probabil din luna noiembrie, microbuze care să transporte cetăţenii spre staţia de transport în comun de pe Izlazului. „Vrem să creăm un inel de transport cu microbuze, de pe strada Câmpului, pe Mehedinţi, cu coborâre spre complexul Big, până la staţia de pe strada Izlazului. Trebuie să mai studiem acest lucru în următoarele zile cu cei de la poliţia rutieră, după care introducem microbuzele, să vedem dacă într-adevăr există cerere şi dacă se vor justifica. Cel mai probabil, cândva în luna noiembrie, acestea vor putea circula pe inelul de transport în comun amintit", au promis oficialii RATUC.

Înfiinţarea inelului de transport cu microbuze pe Mehedinţi depinde şi de instituirea unei minigiraţii la interseţia Câmpului - Mehedinţi, aprobată la final de săptămână de administraţia locală şi gândită pentru degrevarea circulaţiei din zonă.

De asemena, în legătură cu linia nr. 42 care asigură transportul călătorilor pe strada Câmpului, RATUC doreşte prelungirea acesteia până la biserica noua de pe respectiva arteră, unde să se realizeze întoarcerea. Propunerea urmează să fie analizată de specialiştii de la drumuri urbane din Primărie.

Troleibuz gară-Aeroport

RATUC intenţionează să introducă şi o linie de transport în comun deservită de troleibuze între gară şi aeroport. Măsura va putea fi instituită după ce Consiliul Judeţean va realiza sensul giratoriu propus în faţa Aeroportului Cluj. În prezent, conform Primăriei, forul judeţean a cerut reautorizarea sensului giratoriu din zona aeroportului. Urmează eliberarea autorizaţiei, lucrările de amenajare, iar apoi înfiinţarea noii linii de transport în comun, conform propunerii RATUC. „Noi suntem pregătiţi, depindem doar de realizarea sensului giratoriu din faţa aeroportului pentru că în acesta intenţionăm să realizăm întoarcerea troleibuzelor. Prin această nouă linie vom rezolva şi problemele linii nr. 8 care asigură în prezent transportul călătorilor între centru şi aeroport", a precizat Liviu Neag.

 

Comenteaza