Cum s-a transformat proiectul Centurii Metropolitane în ultimii 5 ani. Va avea piste de biciclete, iar costurile sunt sub semnul întrebării

Cum s-a transformat proiectul Centurii Metropolitane în ultimii 5 ani. Va avea piste de biciclete, iar costurile sunt sub semnul întrebării

Centura metropolitană din Cluj-Napoca s-a transformat dintr-una simplă, cu 4 benzi şi secţiuni nivelate, în una mult mai lungă, cu radiale de legătură şi piste de biciclete. Proiectul este aproape de final, însă costurile sunt sub semnul întrebării şi din pricina scumpirii materialelor prime de construcţie din piaţă.

"În momentul de faţă, proiectul este, în mare, gata. Se mai fac tot felul de modificări, adăugiri de detalii, în special la captel, Jucu şi Gilău. Proiectul s-a modificat de la una simplă, cu 4 benzi, cu secţiuni nivelate, din Gilău până în zona Someşeni, la una care trece dincolo de Gilău (ca să rezolvăm probleme de trafic şi de acolo) şi de Jucu, momentan conţine şi radialele de legătură, nu doar nodurile iniţiale. Ca o noutate, centura este dublată şi de o pistă de biciclete de la un capăt la altul, separate de şosea", a declarat Zoltan Coroian, la un post de radio local, directorul Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană Cluj. 

Coroian nu a dorit să avanseze o cifră privind costurile: "Am, dar nu aş vrea să avansez eu aceste costuri. Centura, faţă de propunerea de acum 5 ani s-a dezvoltat atât ca lungime, cât şi ca complexitate, centura înspre Baciu, legătura cu Vâlcele Apahia, etc. Toate aceste elemente, plus pistele de biciclete, ridică costurile. Apoi, depinde de fazare. Vorbim de sute de milioane de euro. Discutăm şi de o creştere a materiilor prime, depinde şi dacă aceste costuri se menţin, atunci şi costurile se vor modifica major. Înţeleg că se caută şi la nivel de Guvbern şi UE soluţii la aceste creşteri de costuri, pentru că nu mai pit fi terminate proiectele aflate în derulare. Să vorbim acum de costuri e puţin prematur", a mai spus Coroian.

Recent, primarul Emil Boc a declarat că „dacă totul decurge normal”, în anul 2023, lucrările la centura metropolitană a Clujului vor putea începe. De asemenea, edilul a anunțat că se lucrează cu Ministerul Transporturilor pentru finanțarea drumului de legătură a Clujului la Autostrada Transilvania prin alte fonduri decât cele fonduri europene sau prin PNRR. Momenta, valoarea proiectului este estimată la suma de 600 de milioane de euro. 

Comenteaza