Exclusiv Update Boc, despre centura metropolitană Cluj-Florești: ''Am văzut o schimbare de atitudine, aștept noul grafic al lucrărilor'' / 9 LUNI de întârziere

Boc, despre centura metropolitană Cluj-Florești: ''Am văzut o schimbare de atitudine, aștept noul grafic al lucrărilor'' / 9 LUNI de întârziere

Primarul Emil Boc este în continuare de cei de la Viarom, care au în lucru primul tronson al centurii metropolitane Cluj-Napoca-Florești. Totuși, edilul spune că a observat o oarecare mobilizare după ce a ieșit public și a prezentat întârzierile de luni de zile înregistrate față de graficul prevăzut în contract. 

''Au invocat chestiuni tehnice, dar eu pot să spun și lipsa de mobilizare, părerea mea. Am văzut o schimbare de atitudine după acel moment, lucrurile au început să prindă viteză. Îmi pare rău că a trebuit să ies în teren să atrag atenția. E cel mai aglomerat tronson nu din Cluj, din România. Acum aștept să refacă acest grafic de finalizare a lucrărilor, aștept de la supervizor ce se acceptă și ce nu '', a declarat edilul Emil Boc, la ZIUA LIVE. 

Nouă luni de întârziere au înregistrat cei de la Viarom: ''Eu am primit un grafic de finalizare a lucrărilor cu 9 luni întârziere. Acum vă spun pentru prima dată. Față de graficul de finalizare, era cu 9 luni și ceva de întârziere. Atunci am spus că așa ceva nu poate fi permis la Cluj. Pot fi validate elemente care țin de ploaie, care pot fi cuantificate, dar nu 9 luni de zile. Tu ai termen 4 ianuarie 2026 și tu îmi propui să termin lucrarea peste 9 luni. I-am avertizat, le-am cerut să recupereze întârzierile, să refacă graficul, iar supervizorul acceptă obstacolele care sunt reale și justificate - dificultăți în teren, ploaie, etc.'', a subliniat Boc.

SC Viarom Construct SRL, în asociere cu SC Electrogrup SA a câștigat licitația pentru primul tronson al centurii, iar în 4 ianuarie 2026 ar trebui să avem șase benzi circulabile. În aprilie 2025 au început lucrările și la pasajul care se face la Spitalul Regional de Urgență.Centura metropolitană va aduce şase benzi pe DN1 între Cluj-Napoca şi Floreşti.

Ca lungime de traseu, centura metropolitană are 42 de kilometri, drumuri de legătură de 32 de kilometri, 20 de noduri rutiere, bretele și noduri rutiere în cuantum de 26 de kilometri, 156 de structuri, cinci tuneluri, 35 de kilometri piste de biciclete. Lungimea totală este de 74 de kilometri, din care 29 de kilometri pe raza municipiului Cluj-Napoca, 17 kilometri pe raza comunei Florești, 12 kilometri pe raza comunei Gilău, 5 kilometri în Baciu și 9 kilometri în Apahida.

Conform documentelor, investiția totală se ridică acum la 9.3 miliarde lei. Finanțarea va fi făcută din fonduri nerambursabile PT 2021-2027, fonduri de la bugetul de stat prin Ministerul Transporturilor, cât și prin alte surse legale.

Viarom Construct, deţi­nu­t de Marius Daniel Bădină, a raportat pentru 2024 o cifră de afaceri de peste 270 mil. lei (54,3 mil. euro), în creştere cu 38,4% faţă de anul anterior, când compania a avut afaceri de 195,1 mil. lei (39,4 mil. euro). Cosntructorul a ajuns anul trecut la un număr mediu de 272 de angajaţi, cu 12 oameni mai mult decât în 2023. Valoarea portofoliului total de lucrări al Viarom Construct a ajuns în 2024 la 870 de milioane de lei, potrivit unor informaţii furnizate anterior de oficialii companiei.

Comenteaza