Contestația nu întârzie metroul și trenul metropolitan. Boc: “Haideți să nu dramatizăm!"

Contestația nu întârzie metroul și trenul metropolitan. Boc: “Haideți să nu dramatizăm!"

Contestarea licitației pentru realizarea studiilor necesare construirii liniei de metrou și a trenului metropolitan nu pare să îl deranjeze prea mult pe primarul Emil Boc, care afirmă că procedura nu trebuie privită într-o "manieră dramatică".

“Haideți să nu dramatizăm ceea ce reprezintă o procedură legală. Adică, ca la examen - dai un examen, primești un rezultat, ai dreptul să faci contestație. Și aici, este o licitație, s-a anunțat un câștigător, au dreptul cei care au pierdut să facă o contestație, nu e nimic deplasat în asta. Contestația se soluționează între 30 și 60 de zile, potrivit legii, de către Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor, după care se merge mai departe. Să nu privim în manieră dramatică, ca ceva ieșit din comun, este o procedură legală”, a declarat, joi, primarul, la un post de radio local.

Edilul Clujului a spus că această contestație nu va întârzia proiectul, pentru că imediat ce va primi o soluție favorabilă de la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC), va semna contractul cu asocierea declarată câştigătoare și anume SWS Engineering Spa (Italia) – Systra (Franța) – Metrans Engineering SRL.

“Legea s-a simplificat și, practic, acum sunt câteva instrumente la îndemâna administrației publice locale de a scurta puțin sau elimina cangrena aceasta. Dacă nu se respectă termenul de 30, maxim 60 de zile la CNSC, devine o problemă, dacă acolo nu s-ar judeca la timp. Deocamdată, suntem în termen. După ce vine o decizie a CNSC, sunt două soluții: dacă licitația este în regulă, poți semna contractul, chiar dacă el are dreptul să te acționeze în instanță. Mulți primari nu au curajul, deși legea le permite, ca după ce au o soluție pozitivă de la CNSC, să semneze contractul. Dacă mergi înapoi în instanță, din nou ai trimis între 3 și 6 luni proiectul în decor, dar asta stă la îndemâna primarului să-și asume. Legea îți dă dreptul să mergi mai departe. Eu, de obicei, am așteptat rezoluția primei instanțe și am mers mai departe”, a explicat Emil Boc.

Metroul SA, participantul la licitație a cărui ofertă a fost plasată pe locul 2, a depus, în 8 noiembrie 2019, contestaţie la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor. Pe lângă faptul că preţul oferit de Metroul SA, de 29,38 milioane de lei, a fost mai mic decât cel al asocierii declarate câştigătoare, reprezentanţii companiei bucureştene acuză şi depunctarea artificială a ofertei lor.

În plus, aceştia susțin că Primăria Cluj-Napoca avea obligaţia să elimine din licitaţie asocierea declarată câştigătoare întrucât din ea face parte chiar firma care a oferit consultanţă pentru elaborarea documentaţiei. Potrivit datelor publice, Primăria Cluj-Napoca a acordat acestei firme prin atribuire directă un contract de 100.000 de lei în toamna anului 2018. Contractul viza consultanţă chiar pentru realizarea caietului de sarcini al licitaţiei pe care Metrans urma să o câştige un an mai târziu cu partenerii italieni şi francezi.

Pentru realizarea studiilor de prefezabilitate și fezabilitate pentru metrou și tren metropolitan în Cluj-Napoca au fost depuse cinci oferte: asocierea SWS Engineering Spa (Italia) -  SYSTRA (Franța) - METRANS Engineering (România); asocierea Explan (România) - DR. SAUER & PARTNERS (Marea Britanie); asocierea METROUL SA (România) - PADECO ( Japonia); asocierea EUROCERAD INTERNATIONAL (România) - 3TI PROGETTI ITALIA - INGEGNERIA INTEGRATA (Italia); EGIS RAIL SA (Franța). Două dintre cele cinci participante, respectiv EGIS RAIL și socierea Explan SRL (România)  - DR. SAUER and PARTENERS (România) au fost declarate inacceptabile de către comisia de evaluare și respinse din cauza neîndeplinirii cerințele de calificare solicitate în documentația de atribuire.

Comenteaza