Breaking news Centura Metropolitană Cluj nu primește bani de la Bruxelles. "Toate proiectele de dezvoltare ale orașului sunt blocate!"

Centura Metropolitană Cluj nu primește bani de la Bruxelles. "Toate proiectele de dezvoltare ale orașului sunt blocate!"

Centura Metropolitană a Clujului nu va primi finanțare din PNRR, iar Metroul Clujului a primit numai o treime din finanțare, arată surse pentru mass-media locală. Clujenii au reacționat la această veste și sunt de părere că administația locală nu este în stare să rezolve problema traficului din oraș.

"DA, CENTURA este baza devoltarii CLUJULUI si o sansa sa scapam de TRAFICul infernal central. Toate viitoarele proiecte sunt conexate, fortat, dar conexate de centura metropolitana:
Evacuare Campului,
Evacuare Edgar Quinet,
Evacuare Noului sens de pe varianta Zorilor Manastur.
Conectarea noului spital pediatric din Borhanici, locatie OK, doar daca exista centura.
Conectarea Orasului la Autostrada
Conexiunea Baciu Floresti
Alternativa la E60 pentru Comuna Floresti
Traseul alternativ pe perioada constructiei Metroului.
..................
Deci fără CENTURA, toate proiectele de dezvoltare ale orașului sunt blocate!", se arată într-o postare de grupul de Facebook Clujul Civic. 

Tema de discuție a stârnit reacții din partea clujenilor: 

"La ce aglomerație este dimineața și seara la ieșirea din Cluj-Napoca, trebuia sa fie deja in proiect și centura de nord. E mai ușor pt primar sa-și mascheze incompetenta in declaratii de genul epoca mașinii a apus”.

"Imi permit să nunatez. A spus "Cluj Napoca nu este un oraș prietenos cu masinile" fără sa asume că acești foarte mulți neprieteni a lui se mișcă bară la bară continuu tocmai din cauza incompetenței lui și a găștii lui de subordonați. Suntem probabil singurul oraș din Europa unde vedem paradoxala combinație de sens giratoriu cu semafor (statia Recuperare). Analfabeții funcționali din administrație nu înțeleg că sensul giratoriu și semaforul sunt în logica lor intrinsecă mutual exclusive. Adică sensul implică deja o regulă de acordare apriorității tocmai pentru a exclude semaforul care este disruptiv în trafic. Dar mai trebuiau spălați niște bani și hrăniți niște prieteni nu-i așa?''

''Asta trebuia făcut înainte de "explozia" imobiliară.... Oricum, se pare că la negocierile de la Bruxelles pentru PNRR, centura a fost respinsă.... Așa încât.... vis frumos....''

''Am scris nu odată că Primăria aruncă bani în zadar. Banii noștri. Că este angajată doar în "proiectuțe" până la gradul maxim de complexitate al unui sens giratoriu sau "proiectoace" faraonice și fantasmagorice a căror șansă de aplicare este mică și dacă da, cu finalitate peste 15-20 de ani. Nu există în Cluj un proiect de realizare a unei structuri noi în trafic cu termen de finalizare de 2-4 ani. Traim un prezent mizerabil si visăm la un viitor iluzoriu. Unii, eu nu. Nu cred. Tot personalul Primăriei implicat în probleme de investiții și functionare în materie de trafic trebuie înlocuit!''

''In condițiile în care primăria Cluj nu are proiecte de decongestionarea a traficului pe rol nici blocuri nu ar trebui sa se mai aprobe''. 

Amintim că, la începutul anului, a fost emis avizului de mediu pentru PUZ studiu de fezabilitate: – Etapa I – Drum Transregio Feleac TR 35 – Centura Metropolitană – Etapa II – Drum Transregio Feleac TR 35 – Drumuri de Legătură. Centura de 41,8 kilometri ar urma să aivă 20 de noduri și va depăși suma 250 milioane de euro, termenul de finalizare a acesteia fiind anul 2024.

Comenteaza