Foto Care sunt noile costuri pentru Centura Metropolitană a Clujului. Proiectul intră în Consiliul Local

Care sunt noile costuri pentru Centura Metropolitană a Clujului. Proiectul intră în Consiliul Local
| Foto: Primaria Cluj-Napoca
Care sunt noile costuri pentru Centura Metropolitană a Clujului. Proiectul intră în Consiliul Local
Care sunt noile costuri pentru Centura Metropolitană a Clujului. Proiectul intră în Consiliul Local
Care sunt noile costuri pentru Centura Metropolitană a Clujului. Proiectul intră în Consiliul Local
Care sunt noile costuri pentru Centura Metropolitană a Clujului. Proiectul intră în Consiliul Local
Care sunt noile costuri pentru Centura Metropolitană a Clujului. Proiectul intră în Consiliul Local

Costurile pentru realizarea centurii metropolitane din Cluj-Napoca vor fi actualizate. Priectul se va realiza în două etape. Valoarea totală a investiției este de 8.658.973 mii lei cu TVA. 

Consilierii locali vor aproba, în ședința de vineri, 5 aprilie 2024, proiectul de hotărâre privind însușirea actualizării indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investiții „DRUM TRANSREGIO FELEAC TR35 – Etapa I Centura Metropolitană TR35 și Drumuri de legătură”, aprobați și eșalonați în Faza I și Faza II prin Hotărârea de Guvern nr. 1315/2022, astfel cum au fost actualizați prin Ordinul de Ministru MTI nr. 1442/27.07.2023. 

FAZELE lucrărilor 

Faza 1 presupune costuri de 6.135.418 mii lei, iar Faza II – 2.523.554 mii lei. Durata de execuție a lucrărilor pentru fiecare fază a proiectului este de 4 ani, iar termenul total al lucrărilor este estimat la 8 ani de zile.

Care sunt noile costuri pentru Centura Metropolitană a Clujului. Proiectul intră în Consiliul Local

Pentru prima etapă de realizare a Centurii Metropolitane este prevăzută o lungime de 23,67 km și aproape 20 de kilometri de drumuri de legătură. În prima etapă este prevăzută legătura Centurii Metropolitane Cluj-Napoca cu viitorul Spital Regional de Urgență, pentru ca etapa II să fie și conexiunea cu Autostrada Transilvania.

Profilul șoselei la racordările cu DN 1 și DN 1 C este de Drum Național cu o bandă/ sens, dar la intersecțiile cu nodurile rutiere platforma se lărgește la două benzi/ sens, banda suplimentară fiind pentru accelerare/ decelerare. Lățimea platformei drumului în cale curentă este de 23 metri, profil de drum expres, 2X7 metri, o zonă mediană de 4 metri cu benzi de ghidaj și parapete de protecție, iar lățimea acostamentelor este de 5 metri (2X2,5 metri). Accesul la spital se va face direct din DN1, dar și prin spate pe la mall-ul VIVO printr-o bretea sencudată. De asemenea, DN1 va fi lărgit la 6 benzi: 4 de circulație, 2 pentru autobuze, SMURD, pompieri, piste de biciclete de 3 m lățime.  ''La Frunzișului vom avea întreaga legătură până în Centură făcută din bani europeni. Se supralărgește intrarea în Calea Turzii, să fie compatibilizată cu centura. Bulevardul Muncii se mărește de la 2 benzi la 4 benzi'', a mai spus edilul Clujului.

În etapa a doua se vor realiza lucrările de la Gilău până la Florești și de la nodul cu centura Vâlcele-Apahida până la nodul 20 Câmpenești. Ȋn cadrul acestei faze se va asigura conexiunea cu Autostrada Transilvania. 

Care sunt noile costuri pentru Centura Metropolitană a Clujului. Proiectul intră în Consiliul Local

Cine face lucrările 

Pentru Drumul TransRegio Feleac T 35 (Centura Metropolitană) Primăria Cluj-Napoca a semnat deja contractul cu Viarom pentru primul lot de peste 2 kilometri care urmează să fie modernizat între Cluj-Napoca și comuna Florești. Pentru alți 24 de kilometri din Centura Metropolitană plus 20 de kilometri de drumuri de legătură (tronsonul 2 al centrurii TR35), primăria a primit o singură ofertă la licitație, cea a Asocierii CON-A OPERATIONS, DIMEX 2000, HYDROSTROY AD, CONCELEX si Automagistral – Pivden. Este vorba despre companii care lucrează deja în Cluj la drumul exprest dn 1 Tureni – A3. Această ofertă este în etapa evaluării. 

Exproprieri pe bucăți

Centura Metropolitană a Clujului ar urma să intre în șantier anul acesta. Primarul Emil Boc a anunțat că nu există toți banii de exproprieri, cei 200 de milioane de euro de la Ministerul Transporturilor, așadar exproprierile se vor derula etapizat, în funcție de frontul pe care se va lucra. În primă fază, sunt disponibili 4 milioane de lei. Șantierul demarează după debutul lucrărilor la Spitalul Regional de Urgență din Florești. 

Guvernul a aprobat, la finalul lui 2023, declanșarea procedurilor de expropriere pentru lucrările la Drumul Transregio Feleac TR 35, Etapa I Centura Metropolitană TR 35 și Drumuri de Legătură. Pe lista de exproprieri sunt imobile aflate pe raza localităților Apahida, Baciu, Cluj- Napoca, Florești şi Feleacu.  Pentru realizarea obiectivului este necesară exproprierea a 1.598 de imobile proprietate privată, reprezentând teren în suprafață de 3.026.125 mp. Despăgubirile ajung la o valoare de peste 212 milioane de euro (1.053.732 mii lei).De asemenea, pentru realizarea lucrării este necesară ocuparea unei suprafețe de teren de 348.961 mp aparținând proprietății publice a statului și o suprafață de teren de 185.697 mp aparținând proprietății publice a unităților administrativ-teritoriale.

Comenteaza