Boc se laudă cu un proiect amânat fără justificare

Boc se laudă cu un proiect amânat fără justificare
Bicicliştii clujeni încă aşteaptă ziua în care vor circula pe traseul Floreşti-Apahida pe două roţi. Autorităţile locale amână la infinit finalizarea acestui proiect, care şi-a depăşit cu mult termenele anuntate.

Primarul Emil Boc a declarat recent că le va propune clujenilor să circule prin zona centrală fără maşini personale şi că o soluţie pentru ei este deplasarea cu bicicletele. Boc a lăudat proiectul de bike-sharing pe care Primăria clujeană, alături de Apahida şi Floreşti, doresc să îl implementeze, dar a uitat să menţioneze întârzierea uriaşă a implementării sale. În loc să le ofere condiţiile promise amatorilor de ciclism, administraţiile din cele trei localităţi partenere se bâlbâie şi dau vina unele pe altele.

Proiectul finanţat din fonduri europene, care presupune montarea staţii self-service de închiriere biciclete pe circuitul Floreşti-Cluj-Apahida şi reabilitarea sau construirea unor noi piste de bicicletă, ar fi trebuit finalizat în 2013, dar au fost o serie de probleme cu schimbarea traseului, ceea ce a dus la lucrări suplimentare şi prelungirea termenului de execuţie. Un al doilea termen, 1 februarie 2014, trecut pe panourile publicitare (foto), a fost şi el depăşit. Iar momentul când Clujul va deveni un oraş al bicicletelor nu pare să aibă vreo şansă de a fi dus la bun sfârşit prea curând.

Autorităţile dau vina unele pe altele

Reţeaua prevede 50 de staţii self-service, din care 43 în Cluj-Napoca, 4 în Floreşti şi 3 în Apahida. Chiar dacă staţiile de biciclete au fost deja montate în cele trei localităţi partenere, lucrările la piste sunt încă în aşteptare.

Serviciul mass-media al Primăriei a anunţat că lucrările de marcare a pistelor din Cluj-Napoca vor începe după Paşti, dar Emil Boc a contrazis această afirmaţie şi a dat vina pe administraţiile din Floreşti şi Apahida. „Nu putem marca dacă cei din Floreşti şi Apahida nu fac la fel", a spus primarul zilele trecute.

Şi în comuna Apahida au fost montate staţiile, însă lucrările la pistele de bicicletă nu au început. “Au fost realizate cele trei staţii şi urmează să fie branşate. Urmează să începem şi lucrările pentru construirea unor noi piste, cât de curând”, a afirmat pentru ZIUA de CLUJ Ovidiu Felecan, consilierul compartimentului implementare proiecte. Lucrările au întârziat din cauza unor probleme tehnice, au mai spus reprezentanţii comunei, fără a da lămuriri suplimentare.

Şi la Floreşti, primarul Horea Şulea are staţiile terminate, dar nu şi pistele. El are sarcina cea mai grea: trebuie să marcheze şi construiască piste de biciclete pe DN1-E60, într-o zonă cu trafic super-aglomerat.

Proiect de 4 milioane de euro

Proiectul reţelei de biciclete Floreşti – Cluj-Napoca - Apahida are o valoare totală de peste 17 milioane de lei, adică aproape 4 milioane de euro.

Cu toate că proiectul este încă în faza de implementare şi chiar dacă lucrările nu par să se încheie prea curând, autorităţile clujene caută deja firma care să întreţină reţeaua de biciclete. Societatea care va câştiga licitaţia din luna mai se va ocupa de gestionarea, repararea şi întreţinerea parcurilor de vehicule, iar în prima etapă se va ocupa de gestionarea sistemului bike-sharing: supravegherea softului, întreţinerea acestuia, distribuirea bicicletelor la standuri.

Bicicliştii clujeni, nemulţumiţi de situaţia pistelor de biciclete

Bicicliştii clujeni sunt nemulţumiţi de condiţiile pe care municipalitatea le oferă cu privire la condiţiile din oraş. "Este blocat întregul domeniu. Autorităţile folosesc pretextul utilizării fondurilor europene în acest proiect, pentru a se scuza. Nu numai că nu au făcut nimic până în prezent, dar invocă folosirea fondurilor pentru întârzierea proiectului de care auzim încă de acum 5 ani", a declarat Radu Mititean, directorul Clubului de Cicloturism Napoca.

În acest moment, la Cluj există piste de biciclete numai în centru şi pe malul Someşului. În multe zone, acestea nu sunt respectate şi sunt destui şoferi care nu au vreo retinere să parcheze maşinile pe traseul destinat exclusiv celor care circulă pe două roţi.

Comenteaza