Boc, nemulțumit de șantierul de la Podul Porțelanului: "O harababură generală. Făceau mai repede metroul"

Boc, nemulțumit de șantierul de la Podul Porțelanului: "O harababură generală. Făceau mai repede metroul"

Primarul Clujului, Emil Boc, nu a putut da un răspuns referitor la data la care vor fi gata lucrările la Podul Porțelanului, deși în urmă cu două luni anunța că există soluția tehnică pentru stabilizarea stratului de sare găsit acolo.

“Lăsați-mă să primesc toate datele, ca să nu vorbesc în numele specialiștilor!”, a răspuns Boc, la ZIUA LIVE, fiind întrebat dacă podul va fi gata până la finalul anului. Lucrările începute cu mai bine de un an în urmă, cu o durată de execuție de 12 luni, au fost oprite după ce sub pod a fost descoperit un zăcământ de sare. 

“Este o situație care mă supără foarte tare. Și firma, și proiectanții, și primăria. Toți cei care au lucrat acolo au făcut o harababură generală. Dacă ar fi construit metroul, probabil îl făceau mai repede decât Podul Porțelanului. Sunt extrem de supărat și de nemulțumit de modul în care unii dintre acei specialiști își bat joc de muncă, dar, toate la timpul lor”, a spus Emil Boc.

Lucrările de la Podul Porţelanului au început în 3 aprilie 2019 și sunt realizate de societatea Diferit Cluj. Noul pod ar urma să aibă 62 m, cu trei deschideri: 8,76 m + 35,94 m + 8,76 m, și va asigura circulația pe două benzi cu lățimea de 7,8 m carosabil. Trotuarele vor fi de 1,2 m lățime pe ambele laturi.

Se va amenaja şi o pistă pentru biciclete. Lățimea va fi de 10,8 m. Reabilitarea podului existent şi realizarea unuia nou au fost estimate la 5,3 milioane de lei, din care 4,5 milioane costurile lucrărilor de construcţie-montaj. Lucrările de proiectare au fost realizate de VCE Vienna Consulting Engineering.

Licitația pentru execuție a fost adjudecată de Diferit. Podul a fost construit în 1940 și reabilitat în 1970, deservind aprovizionarea pentru fabrica de porțelan, astfel că lățimea părții carosabile a fost 4 m, cu doar un singur fir de circulație.

Comenteaza