Video Autostrada Transilvania: Lotul Chețani - Câmpia Turzii, scos la licitaţie. 100 de km între Cluj-Napoca și Târgu Mureș, parcurși în 2 ore

Autostrada Transilvania: Lotul Chețani - Câmpia Turzii, scos la licitaţie. 100 de km între Cluj-Napoca și Târgu Mureș, parcurși în 2 ore
| Foto: Captura video Pro Infrastructura

Cei 100 de kilometri dintre Cluj-Napoca și Târgu Mureș sunt parcurși de șoferi în două ore. De vină sunt 15 kilometri de pe A rămași nefinalizați, adică lotul Chețani și Câmpia Turzii.

Lotul de autostradă dintre Chețani și Câmpia Turzii a mai primit o șansă. Singurul tronson care lipsește de pe traseul dintre Cluj-Napoca și Târgu Mureș a fost scos la licitație. Suma licitată pentru lotul problematic este de aproape 400 de milioane de lei. Locuitorii din Câmpia Turzii spun că centrul orașului ține loc de centură, iar camioanele le tot strică drumurile.

Contractul pentru construcția lotului dintre Chețani și Câmpia Turzii a fost semnat în 2015. Au trecut 6 ani de atunci, iar stadiului fizic al lucrărilor este doar 40%. Tocmai de aceea, în martie, șefii de la drumuri au reziliat contractul, după ce au văzut că pe șantier nu mai există activitate de luni bune.

„În momentul ăsta s-a putut relua licitația, pentru că antreprenorul general a intrat nu doar în insolvență, ci în faliment. S-a permis lansarea licitației care în urma rezilierii era blocată. În 14-16 luni, dacă avem un constructor serios, ar trebui să putem circula pe acest lot”, estimează Ionuț Ciurea, președinte Asociația Pro Infrastructură, citat de Digi24.

Până atunci, DN15 ține loc de centură metropolitană sau chiar de autostradă, deși trece prin centrul orașului Câmpia Turzii. Sute de mașini de mare tonaj, încărcate cu marfă, traversează zona în fiecare zi. „De când a fost închis podul de la Turda și nu mai este legătura între Turda și autostradă, circulă camioanele destul de mult, îngreunează circulația”, spune un localnic.

„Sunt multe accidente la ieșirea din orașul Câmpia Turzii. Știți cum e, lumea nu are răbdare, vin mașinile de tonaj greu, e străbătută zona respectivă de comune care au specific agricol”, explică un altul.

„Noi am încercat să restricționăm traficul greu prin oraș, pentru că creează grave probleme atât în ceea ce privește infrastructura stradală, pentru că toată lumea trece prin Câmpia Turzii ca să meargă la Cluj sau la Târgu Mureș, însă nimeni nu contribuie financiar la refacerea străzilor, lucru pe care îl suportă Primăria până la urmă”, se plânge Dorin Lojigan, edilul din Câmpia Turzii.

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă a precizat că tronsonul Cheţani-Câmpia Turzii ar putea fi deschis traficului rutier anul acesta, dacă se găseste o solutia la problema financiară a constructorului Straco, aflat în insolvenţă.

Comenteaza