Video Foto Alunecare de teren uriaşă pe A10 Sebeș-Turda. Există riscul ca versantul să se prăvălească peste autostradă / Reacţia DRDP Cluj

Alunecare de teren uriaşă pe A10 Sebeș-Turda. Există riscul ca versantul să se prăvălească peste autostradă / Reacţia DRDP Cluj
captura video - YouTube - Autostrada A10 Sebes Turda, plan de alunecare imens la Alba Iulia Nord, 5 iulie 2023 / ziarulunirea
Alunecare de teren uriaşă pe A10 Sebeș-Turda. Există riscul ca versantul să se prăvălească peste autostradă
Alunecare de teren uriaşă pe A10 Sebeș-Turda. Există riscul ca versantul să se prăvălească peste autostradă
Alunecare de teren uriaşă pe A10 Sebeș-Turda. Există riscul ca versantul să se prăvălească peste autostradă
Alunecare de teren uriaşă pe A10 Sebeș-Turda. Există riscul ca versantul să se prăvălească peste autostradă

Pe A10 Sebeș-Turda alunecările de teren se țin lanț. La Alba Iulia Nord, între km 16 și 17, aproape de lotul 2, a apărut un plan de alunecare, imens şi există însă riscul ca versantul să o ia la vale. 

Alunecarea de teren masivă este bine conturată, au apărut crăpături pe toată porțiunea, iar așa cum se poate observa din videoclipul realizat de ziarulunirea.ro.

O parte din pământ a trecut peste zidul de coloane forate. În zona în care s-au produs crăpăturile imense, în versant, nu există un sistem de drenare a apelor, sau cel puțin nu unul vizibil. Există un sistem de drenare cu mult mai jos, aproape de corpul autostrăzii, care se pare că a fost insuficient. În lipsa unei intervenții apare riscul ca versantul să vină peste șosea.

Potrivit informațiilor obținute de ziarulunirea.ro, pe deal au fost instalate înclinometre pentru monitorizarea deplasării versantului. Potrivit surselor noastre acestea ar indica o deplasare a versantului.

Reprezentanții DRDP Cluj au confirmat pentru ziarulunirea.ro că au fost instalate înclinometre pentru monitorizarea deplasării versantului, iar soluția tehnică va fi stabilită în urma unei expertize. Toate lucrările vor fi efectuate pe cheltuiala antreprenorului, întrucât acest segment de autostradă se află în garanție.

 „În momentul de față antreprenorul realizează o expertiză între km 16+000 – km 17+000, care va stabili cauzele apariției degradărilor. Pentru elaborarea acestei expertize sunt necesare date privind monitorizarea apei subterane. Se realizează noi foraje pentru stabilirea variației sezoniere a nivelului apelor freatice. Lucrarea se află în perioada de garanție, reparațiile se realizează pe cheltuiala antreprenorului, iar garanția se va prelungi cu perioada efectuării lucrărilor.

DRDP Cluj asigură doar efectuarea lucrărilor de întreținere curentă, iar degradările apărute vor fi remediate de către Antreprenor în baza prevederilor contractului de proiectare și execuție. Au fost instalate înclinometre pentru monitorizarea deplasării versantului. Soluția tehnică va fi stabilită de către un expert tehnic autorizat”, au transmis reprezentanții DRDP Cluj pentru ziarulunirea.ro.

Comenteaza