Foto Alt episod din telenovela ALUNECĂRILOR DE TEREN de pe Autostrada Sebeş-Turda / CNAIR: "A plouat mult"

Alt episod din telenovela ALUNECĂRILOR DE TEREN de pe Autostrada Sebeş-Turda / CNAIR: "A plouat mult"
Captura video YouTube Infrastructure Romania: Autostrada A10 - Lot 1 - Alunecarea de teren Alba Iulia
Alt episod din telenovela ALUNECĂRILOR DE TEREN de pe Autostrada Sebeş-Turda / CNAIR: "A plouat mult în zonă"
Alt episod din telenovela ALUNECĂRILOR DE TEREN de pe Autostrada Sebeş-Turda / CNAIR: "A plouat mult în zonă"
Alt episod din telenovela ALUNECĂRILOR DE TEREN de pe Autostrada Sebeş-Turda / CNAIR: "A plouat mult în zonă"
Alt episod din telenovela ALUNECĂRILOR DE TEREN de pe Autostrada Sebeş-Turda / CNAIR: "A plouat mult în zonă"
Alt episod din telenovela ALUNECĂRILOR DE TEREN de pe Autostrada Sebeş-Turda / CNAIR: "A plouat mult în zonă"

Autostrada Sebeș-Turda deja a fost denumită "Autostrada meşterului Manole", deoarece pe măsură ce continuă reparaţiile în urma alunăcărilor de teren, apar alte şi alte probleme provocate de pământul care o ia la vale. 

Infrastructure Romania a realizat o filmare cu drona în care poate fi observată alunecarea de teren şi pământul care a trecut peste zidul de coloane forate. 

O porțiune din dealul de lângă A10 alunecă spre carosabil. Este aceeași zonă unde pământul a mai luat-o deja la vale de câteva ori aşa că în zona de după nodul rutier de la Alba Iulia Nord, constructorul italian lucrează la remedierea noilor surpări, unde o parte din deal a trecut peste zidul de coloane forate. 

Problemele cu alunecările de teren sunt cauzate de solul argilos și au apărut și în perioada de construcție, dar și după ce traficul rutier s-a deschis. Acum este afectat un lot de 17 km, realizat de constructorul italian Impresa Pizzarotti.

Anul trecut, tot din cauza unor alunecări, autostrada a trebuit să fie demolată și reconstruită pe o porțiune. Până cum toate reparațiile s-au făcut pe cheltuiala constructorului.

"Deocamdată nu e o problemă gravă care să pună în pericol autostrada. Dacă va apărea un risc, constructorul trebuie să ia măsuri. Chiar dacă autostrada va ieși din garanție, pentru tot ce ține de structura drumului, constructorul e obligat să ia măsuri 50 de ani.

La deschiderea autostrăzii, am obligat constructorul să monitorizeze acest versant și dacă sunt situații de risc să intervină. Constructorul monitorizează zona, noi monitorizăm constructorul.

Cauza principală și la această alunecare de teren e că a plouat mult în zonă și solul s-a destabilizat. Constructorul trebuie să vină cu un sistem de drenaj", a declarat pentru Digi24 Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR. 

Citeşte şi: Alunecare de teren uriaşă pe A10 Sebeș-Turda. Există riscul ca versantul să se prăvălească peste autostradă / Reacţia DRDP Cluj

Comenteaza