La ce să fiți atenți când cumpărați online / Recomandările ANPC

La ce să fiți atenți când cumpărați online / Recomandările ANPC
| Foto: VitalikRadko - Depositphotos.com

Iata câteva aspecte de care trebuie să ținem cont când decidem să facem o achiziție online.

Directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC), Paul Anghel, recomandă persoanelor care fac achiziţii online să verifice dacă operatorul economic este de încredere, confirmând datele de înregistrare ale companiei şi verificând feedback-ul şi reclamaţiile primite online.

Directorul ANPC oferă câteva sfaturi utile pentru siguranţa în online.

„Afacerile legitime acceptă în general plăţile electronice cu cardul şi nu solicită transferuri de bani. Neacceptarea plăţii cu cardul este suspectă; Introduceţi contul bancar sau datele cardului pentru efectuarea plăţii doar pe o pagină web securizată. O pagină web securizată va avea https:// la începutul denumirii afişate în bara de adrese şi o imagine cu un lacăt închis în browser; Nu trimiteţi niciodată contul bancar sau datele cardului prin e-mail, SMS sau mesagerie instant; Nu dezvăluiţi informaţii personale unui comerciant online", sfătuieşte Anghel cumpărătorii, într-o postare pe Facebook.

Pentru protejarea informaţiilor, directorul general al ANPC recomandă verificarea dacă o afacere este legitimă - online sau telefonic.

„Asiguraţi-vă că website-ul este sigur. Căutaţi imaginea unui lacăt şi https:// în bara de adrese; Nu împărtăşiţi informaţii care ar putea fi folosite pentru a vi se ghici parolele şi fura identitatea. De exemplu, nu folosiţi data naşterii ca parolă; Asiguraţi-vă că aveţi instalate pe toate dispozitivele personale, inclusiv pe laptop, tabletă şi telefon, o soluţie împotriva programelor malware şi un software antivirus; Asiguraţi-vă că le menţineţi actualizate; Nu vă trimiteţi niciodată datele bancare sau datele cardului de credit prin e-mail", se spune în postarea de pe Facebook.

Comenteaza