Video Escrocii nu se lasă! Acum se dau drept angajați la Securitatea Cibernetică și ”ajută” victimele la recuperarea banilor pierduți în fraude

Escrocii nu se lasă! Acum se dau drept angajați la Securitatea Cibernetică și ”ajută” victimele la recuperarea banilor pierduți în fraude

Directoratul Național de Securitate Cibernetică avertizează asupra unor apeluri telefonice false, în care atacatorii se dau drept angajați DNSC și promit recuperarea banilor pierduți în fraude, cu scopul de a înșela din nou victimele.

”Atenție la apelurile false în care potențialele victime sunt apelate de atacatori care se prezintă ca angajați ai DNSC și oferă servicii de recuperare a banilor pierduți în tentative de fraudă! Utilizatorul primește un apel de la un număr de telefon aleatoriu, sau unul care pare a fi asociat DNSC. În realitate, de cele mai multe ori, numărul afișat pe ecranul destinatarului nu este numărul real al apelantului.

Atacatorii folosesc o tehnică numită spoofing, în care utilizează tehnologia Voice over IP (VoiceIP) pentru a suna victima, afișând informațiile de contact fără acordul instituției sau al persoanei fizice. Este suficient să cunoască numărul de telefon sau alte detalii de contact ale victimei. Din acest motiv, aceste inițiative nu pot fi blocate la nivelul furnizorului de servicii telecom.

În alte cazuri, atacatorii folosesc conturi de WhatsApp compromise, ori unele nou create, care au la imaginea de profil sigla DNSC și nume ale unor angajați DNSC. Atacul începe cu un apel de la o persoană care pretinde că este angajat al Directoratului. În realitate, în spatele apelurilor se află atacatori care se dau drept angajați DNSC.

Recomandări:
- DNSC nu va cere niciodată utilizatorilor să furnizeze telefonic date cu caracter sensibil (date personale, de autentificare, sau de carduri bancare), în urma unor apeluri efectuate de instituție.
- Verificați întotdeauna autenticitatea apelurilor de la o autoritate sau instituție, printr-un canal de comunicare separat, în special dacă vi se solicită date cu caracter sensibil.
- Raportați mereu astfel de apeluri sau mesaje către organizația a cărei identitate este folosită în mod fraudulos (în acest caz DNSC) pentru a atrage atenția cât mai rapid asupra noilor scenarii folosite de atacatori în astfel de inițiative frauduloase.
- În cazul în care ați furnizat date de card, sesizați imediat banca, iar dacă ați fost păgubit, depuneți o plângere la Poliție (fizic sau la petitii@politiaromana.ro) și notificați DNSC (telefon 1911 sau pnrisc.dnsc.ro)
- Nu în ultimul rând, contribuiți la răspândirea acestor avertizări și către alți utilizatori, pentru a reduce șansele ca astfel de tentative de fraudă să aibă succes!

Vă invităm să vizionați materialul nostru de awareness dedicat fenomenului de spoofing aici: https://www.youtube.com/watch?v=PwrvqH1Nwlw
Fiți vigilenți. Protejați-vă datele și contribuiți la un spațiu digital mai sigur”, transmite Directoratul Național de Securitate Cibernetică - DNSC. 

Comenteaza