Avertisment pentru sport din partea sponsorului CFR Cluj: “Va trebui să învățăm să trăim doi-trei ani cu flama mai mică”

Avertisment pentru sport din partea sponsorului CFR Cluj: “Va trebui să învățăm să trăim doi-trei ani cu flama mai mică”
| Foto: facebook.com/cfr1907

Daniel Metz, CEO al NTT Data România, compania care este sponsor principal al campioanei României, a vorbit despre urmările pe care le va avea criza provocată de coronavirus, dar și despre cum a ajuns să îi sponsorizeze pe “feroviari”.

CFR Cluj se confruntă din nou cu probleme financiare, iar cel care a aruncat un colac de salvare campioanei României este Daniel Metz, CEO al NTT Data România. Sponsorul principal al clubului din Gruia a achitat plata salariilor angajaților pentru martie. Într-un interviu pentru Fanatik, Metz a vorbit despre criza provocată de coronavirus, dar și despre începutul colaborării sale cu clubul “feroviar”.

“Lucrurile sunt în desfășurare. Compania noastră are o dependență în proporție de 40% de industria auto și știm foarte bine că această industrie încearcă să-și regăsească viitorul. Și noi suntem afectați oarecum de situația din industria auto. Suntem afectați parțial, dar nu la nivelul la care să devenim îngrijorați.

Mai avem proiecte înghețate, amânate, dar nu suntem, în esență, afectați în mod semnificativ. Bugetele pe care le făcusem pentru anul în curs vor fi impactate, cum la fel va fi impactată întreaga economie globală. Dar nu avem un motiv să începem să masacrăm costurile. Rămânem cu încredere, privim ce se întâmplă și încercăm să găsim cele mai bune căi de a face față acestor evenimente.

Va fi o criză profundă, de amploare la nivel global. Nu cred în povestea revenirii imediate, că în trei luni vom fi iar acolo unde am fost. Economia mondială va reveni la cifrele pe care le avea antepandemie cam în doi-trei ani, nu mai devreme. Va trebui să învățăm să trăim cu flama mai mică doi-trei ani pentru a ajunge cândva la nivelul antepandemie. La fel cum s-a întâmplat și în criza pe care am avut-o prin 2008, a durat ani de zile până am reușit să atingem produsul intern brut anterior.

Așa va fi și acum, dar criza este de o amploare mult mai mare. Atunci aveam de-a face cu criza băncilor, acum e una mult mai profundă, care a afectat, în primul rând, sistemul nostru democratic, libertatea de mișcare, implicit economia, așa cum e construită ea, dacă ne gândim la globalizare”, explică Metz.

Omul de afaceri a dezvăluit cum a ajuns să sponsorizeze clubul din Gruia. “A devenit celebru faxul acesta. De fapt eu am trimis două faxuri, la cele două cluburi de fotbal din oraș, CFR și Universitatea. Răspunsul a venit doar de la CFR Cluj, de la "U" Cluj nu s-a întors nimic. Poate nici nu l-au primit, dar eu l-am trimis. Am fost surprins că în jumătate de oră am fost sunat de domnul Iuliu Mureșan care m-a invitat la o discuție la sediul clubului. Am fost foarte mândru. A fost de fapt primul an în care am reușit să facem profit cu firma.

Am făcut profit 6.000 de euro la sfârșitul anului și am considerat că ar fi frumos să dăm ceva înapoi spre comunitate și i-am propus domnului Mureșan să le dăm lunar 300 de euro, poate pentru a-și cumpăra câte o minge. Atunci l-am cunoscut și pe Iuliu Mureșan, și pe Arpad Paszkany. Înainte nu știau cine sunt, mai citisem prin presă. Ne-am legat oarecum sufletește, nu ne-am abătut de la drumul acesta, ne-am legat de un brand și practic am ajuns să ne identificăm cu el și a fost o decizie bună”, povestește Metz.

Interviul integral poate fi citit aici

Comenteaza