Se reia șantierul la Podul Porțelanului. Lucrările, executate de aceeași firmă care face și Podul Răsăritului

Se reia șantierul la Podul Porțelanului. Lucrările, executate de aceeași firmă care face și Podul Răsăritului

Licitația pentru podul Porțelanului s-a finalizat, iar viceprimarul Dan Tarcea spune că este același câștigător ca la podul Oașului – Răsăritului.

“Comunicarea trebuie făcută până în 15 aprilie 2022. Cred că este același câștigător ca la podul Oașului – Răsăritului”, a spus viceprimarul Dan Tarcea, la ZIUA LIVE. Este vorba despre  firma bucureșteană Freyrom SA, filiala din România a Grupului francez FREYSSINET, care se ocupă din 1996 de construirea și reabilitarea lucrărilor de transport rutier și feroviar: poduri, tuneluri, stabilizări de pământuri, etc.

13,7 milioane de lei fără TVA costă noul pod, de la 5,7 milioane de lei fără TVA în 2017. 2,2 milioane de lei sunt cheltuieli neeligibile pe care le suportă Primăria Cluj-Napoca. 

"Soluția găsită este oprirea fundației cu 2 metri înainte de stratul de sare. Valoarea nouă a podului este de 8.8 milioane de lei, restul sumei se referă la lucrări conexe. Creșterea se datorează scumpirii prețurilor materialelor de construcție și a modificării legislației de mediu și ape din 2020. De asemenea, s-a modificat suprastructura, pentru a ridica presiunea de pe talpa fundației. Am mai avut o constrângere majoră legată din cauza liniei de înaltă tensiune, unde a trebuit intervenția regândită. Am reconfigurat interesecțiile din zonă și am introdus piste de biciclete, lucruri care anu au fost prevăzute în proiectul inițial. De asemenea, în zonă au apărut clădiri cu 400 de apartamente, deci și mai multe mașini, care nu erau în 2017", arată proiectanții.

Amintim că, lucrările de proiectare pentru podul Porțelanului au fost contractate prin licitație de la societatea VCE Vienna Consulting Engineering cu peste 64.000 de lei. Lucrarea de execuție fusese contractată de Diferit pentru peste 5,7 milioane de lei fără TVA, dar șantierul a fost sistat în 2019 din pricina unui zăcământ de sare, descoperit odată cu lucrările. Acum, în referatul municipalității se arată că există sare pe ambele maluri și că prejudiciul va fi recuperat (n.red. după ce va fi culculat), firma VCE Vienna Consulting Engineers urmând să fie acționată în instanță. Noul studiu de fezabilitate a fost întocmit, pentru 80.000 lei, de Costin și Vlad Biroul de Proiectare.

Noul pod ar urma să aibă 62 m, cu trei deschideri: 8,76 m + 35,94 m + 8,76 m, și va asigura circulația pe două benzi cu lățimea de 7,8 m carosabil. Trotuarele vor fi de 1,2 m lățime pe ambele laturi. Se va amenaja şi o pistă pentru biciclete. Lățimea va fi de 10,8 m. 

Comenteaza