Dacă nu ne pune COVID-ul la pământ, o face sistemul. "Să nu suni la DSP pentru că liniile sunt ocupate"

Dacă nu ne pune COVID-ul la pământ, o face sistemul. "Să nu suni la DSP pentru că liniile sunt ocupate"

Autorităţile anunţă că se vor suplimenta cu 2000 de posturi numărul posturilor din direcţiile de sănătate publică. Suplimentarea este pentru o perioadă de 6 luni. Sfatul unui pacient este să nu suni la DSP pentru că liniile de telefon de la DSP sunt ocupate, mai ales pentru suspecţii COVID.

Începând cu 12 octombrie, numărul de posturi din direcţiile de sănătate publică şi serviciile de ambulanţă se suplimentează cu 2.000 de posturi pentru o perioadă de 6 luni. Din nou. Dar ce se întâmplă în săptămâna de pauză? Mai bine, să vedem ce s-a întâmplat până acum. O persoană care a fost infectată cu Covid a povestit prin ce a trecut, iar sfatul ei este să nu suni la DSP.

„M-a sunat prietenul meu şi mi-a spus că tipa cu care luasem contact este confirmată pozitiv Covid. Am sunat la DSP continuu, la toate numerele posibile de telefon. Nu a răspuns nimeni, bineînţeles, timp de vreo 5 zile. Am dat chiar şi mail. Ţin minte că intram la apeluri şi le luam pe rând şi sunam continuu şi nu răspundea nimeni. A răspuns cineva într-un final, dar foarte greu, la un moment dat renunţasem.

Într-un final au venit, mi-au făcut testul, mi-a venit rezultatul peste 2 zile, mă rog, 48 de ore, evident pozitiv. Au venit la 3-4 ore. Au venit în ziua respectivă. Măcar atâta lucru. Mă aşteptam să fiu sunată.

Am aşteptat toată ziua respectivă să fiu sunată, să mi se spună ce am de făcut. Nu s-a întâmplat. Am ales să sun eu. La fel, am sunat la toate numerele posibile. Am dat chiar şi mail-uri. Nu mi s-a răspuns. În continuare, cam tot 5 zile. După aceste 5 zile m-au sunat. Au venit la câteva ore. A durat 5 zile. Aş fi putut foarte bine să mai stau până când îmi trecea. Am fost dusă la centru. Mi s-au făcut investigaţii. Pe noi pacienţii testaţi pozitiv Covid ne despărţea un carton. Am stat pe un pat unde erau fire de păr, adică nu era dezinfectat. Am primit pentru a primi analizele pe mail, care urmau să vină în ziua respectivă pe la 1.

Mail-ul a fost scris corect. În curând se fac 3 săptămâni de când n-am primit rezultatele la analize. Am dat mail-uri. Am sunat, nu mi se răspunde. Eu când am fost dusă la spital de către DSP am mers chiar 5 în ambulanţă. A doua oară nu am mai fost testată. Am întrebat şi eu medicul care era în ziua respectivă şi a spus că nu mai este nevoie de refacerea testului pentru că virusul nu mai este contagios după cele 14 zile. 

Am întrebat ce ar trebui să luăm, ce tratament. Medicii de acolo de la centru ne-au spus că ei nu au voie să ne prescrie un tratament. Nu ne-a fost dat niciun tratament. Tratamentul bănuiesc că ar fi trebuit dat după ce ar fi venit analizele şi cum analizele la mine-au ajuns... Nu a venit nimeni să mă verifice. Nu m-a sunat nimeni.”

Din postura de pacient a aflat şi alte poveşti. Ale altor oameni care au dat piept cu sistemul şi au ieşit, la rândul lor, învinşi de COVID mai întâi, dar şi de sistem, mai apoi... „O doamnă mai în vârstă, mi-a spus că stă în casă cu ginerele, cu fiica şi cu nepoţelul. Ea şi fiica au fost testate pozitiv. S-au dus la privat şi şi-au făcut testul că DSP-ul nu a răspuns la telefon. Ulterior a făcut şi cel mic şi doamnele au sunat în continuare să solicite efectuarea unui test pentru ginere. Au spus că nu mai este nevoie să îşi facă testul. Domnul care a mers cu mine în ambulanţă mi-a spus că şi dumnealui aşteaptă tot de 5 zile să fie contactat de DSP”, transmite Mediafax.

Comenteaza