Pacient în Cluj-Napoca, la medici cu... ATITUDINE: ”Nici nu am cuvinte să vă descriu diferența”

Pacient în Cluj-Napoca, la medici cu... ATITUDINE: ”Nici nu am cuvinte să vă descriu diferența”
| Foto: Imagine cu caracter generic / sursa: Shutterstock Photo

O clujeancă în vârstă de aproape 70 de ani a relatat pentru ZIUA de CLUJ două experiențe recente avute la două clinici din oraș cu specializări diferite. Pentru că problemele nu vin doar câte una, mai ales când e vorba de cele de sănătate.

”Te duci la medic nu pentru că nu ai ce face acasă. Ci de nevoie. Aș vrea să înțeleagă și unii medici din Cluj lucrul acesta ca să nu ne mai trateze ca pe niște insecte numai bune de strivit. Am avut de mers la un consult cardiologic. Într-o noapte am avut niște aritmii puternice, posibil un preinfarct. Nu am chemat ambulanța, dar medicul de familie mi-a recomandat neapărat un consult cardiologic”, relatează clujeanca.

”Zis și făcut. Prind un loc cu trimitere la o clinică mai aproape de casă. Nu dau nume pentru că nu numele clinicii sau a medicului m-au supărat, ci ATITUDINEA acestuia. M-a luat la rost că de ce m-am programat tocmai la el, ca și cum ar fi fost deranjat, asta pe lângă faptul că făcea distras ture cu scaunul de birou prin cabinet fără să simt că îi păsa de mine. Atunci când și-a terminat numărul de ‘anchetă de Securitate’ am simțit că nu mai rezist la presiunea pe care o punea pe psihicul meu și m-au luat palpitațiile, l-am rugat frumos să îmi dea înapoi trimiterea și i-am spus:

«Domnule doctor, cu tot respectul, să știți că eu am venit la dvs. sperând din suflet că mă veți ajuta să înțeleg ce problemă am. Dar dacă am venit doar ca să fiu certată, atunci vă rog să mă scuzați, pentru că eu vreau să merg în altă parte unde să fiu tratată cu demnitate». Probabil și-a dat seama că a sărit calul și a fost prea arogant cu mine, dar imediat a schimbat placa. «Dar vai, doamnă, haideți să vedem ce și cum... », a dres el busuiocul în cele din urmă. Am plecat cu un gust amar. Eu le respect munca și efortul pe care l-au făcut până să ajungă acolo. Dar îmi amintesc că ei au ajuns medici pentru că vor să ajute oameni bolnavi, nu să umilească oameni bolnavi”, mai adaugă pacienta cu dezamăgire.

”Dar vine altă zi cu altă trimitere la o problemă la alergologie. Credeți-mă, am rămas șocată de diferența de atitudine. În sens pozitiv. Omul a venit la ușă, a zâmbit, «poftiți doamnă, luați loc, spuneți-mi ce vă supără, haideți să vedem... » Am avut o conversație foarte amiabilă. Medicul era foarte interesat de problema mea. Mi-a explicat exact în ce consta tratamentul pe care mi-l va da. Chiar am simțit că îl interesa cu adevărat problema mea și mi-a înlesnit o programare pentru analizele necesare.

Având în vedere că eram la puțin timp după experiența de la cardiologie am realizat că trăiesc o diferență de artitudine de la cer la pământ între felul în care am fost tratată de către cei doi medici din Cluj-Napoca. Alergologul mi-a dat inclusiv numărul de WhatsApp ca să îi pot comunica dacă funcționează tratamentul.

După aceea am simțit că trebuie să îi trimit acestui OM un mesaj de mulțumire în care i-am transmis recunoștința mea nu doar pentru actul medical în sine, ci și pentru felul în care s-a purtat cu mine”, a conchis clujeanca povestea. Aceasta a adăugat că nu își pierde speranța că vor mai ieși de pe băncile școlilor de Medicină și generații noi de medici nu doar foarte bine pregătiți în specializările lor, ci și empatici cu pacienții, care oricum sunt speriați și apăsați de bolile și durerile lor. 

Comenteaza