Call center-ul pentru sfaturi medicale pediatrice are nevoie de finanţare

Call center-ul pentru sfaturi medicale pediatrice are nevoie de finanţare
PEDITEL 1791, primul call-center de urgenţe şi sfaturi medicale pediatrice din România, care funcţionează la Cluj-Napoca din 2014, are nevoie de finanţare pentru a îşi continua activitatea.

Cei 26.000 de lei, necesari până la sfârşitul lui 2015, ar asigura funcţionarea completă atât din punct de vedere al resurselor umane, cât şi logistică, utilităţi sau taxe şi impozite. În primă fază, serviciul telefonic are nevoie de 6.000 lei pentru a funcţiona încă o săptămână. În 2015, Peditel a primit circa 150.000 de lei finanţare din partea autorităţilor locale.

"Până la sfârşitul anului vom avea nevoie de aproximativ 26.000 de lei pentru a fi funcţionali şi pentru asigura continuitatea în 2016. Am avut două evenimente de strângere de fonduri, care ne-au permis să susţinem proiectul. Deşi avem finanţare aproape 50 la sută din parte Primăriei Cluj, prin legea 350 noi trebuie să cheltuim banii, să facem plăţile şi abia apoi să ni se restituie. Nu mergem pe procedura de avans, nu permite legea, şi automat noi trebuie să scoatem toţi banii, asta înseamnă că până în data de 10 decembrie noi trebuie să plătim toţi banii şi apoi intrăm în posesia banilor. Pentru fundaţie asta înseamnă că trebuie să scoată realmente toţi banii, care înseamnă 288.000 de lei, şi apoi să recupereze suma alocată de către Primărie. Aici este marea problemă", explică Cristina Grigore, coordonator al proiectului.

Cei care apelează la acest call center beneficiază de sfaturi medicale pentru problema expusă, iar cazurile mai grave sunt trimise de urgenţă la spitale. Medicii spun că prin intermediul acestui serviciu s-a "economisit" numărul ambulanţelor solicitate, întrucât o mare parte din cazuri şi-au găsit rezolvarea direct la telefon. Până acum, la linia de urgenţă au fost înregistrate peste 16.600 de cazuri medicale.

Peditel 1791 a fost înfiinţat la începutul lui 2014 de către Fundaţia Părinţi din România în cadrul Spitalului Clinic de Urgenţă pentru Copii Cluj, unde a funcţionat până la sfârşitul lunii aprilie. Din luna mai serviciul s-a mutat într-o altă locaţie şi a fost extins la nivel naţional. La rândul lor, cei de la Spitalului Clinic de Urgenţă pentru Copii Cluj îşi gestionează propria linie telefonică pentru sfaturi medicale.

Comenteaza