Abandonată de ambulanţă, la Cluj

Abandonată de ambulanţă, la Cluj
O clujeancă susţine că Ambulanţa pe care a solicitat-o la caz nu a mai venit. Ea a cerut intervenţia unui echipaj medical sâmbătă, în urma unui puseu de tensiune. A fost direcţionată, de două ori, de către operatoarea 112 la Ambulanţă, însă salvarea nu a mai ajuns.

I.N. din Cluj-Napoca susţine că a fost abandonată de Ambulanţă. Clujeanca spune că sâmbătă a sunat de două ori la 112, a fost transferată către dispecerul de serviciu de la Ambulanţă, însă echipajul medical nu a mai sosit la caz.

„Sâmbătă mi s-a făcut rău şi cum mă ştiu hipertensivă, am băut un Captopril. M-am simţit din ce în ce mai rău şi am sunat la 112, operatoarea mi-a răspuns, i-am spus ce problemă medicală am, mi-a luat datele şi m-a transferat către ambulanţă. Acolo nu ştiam dacă să chem sau nu ambulanţa şi am întrebat dacă mai pot lua un Captopril. Dispecera mi-a răspuns că nu se dau consultaţii telefonice şi m-a întrebat dacă doresc să vină salvarea. I-am spus că o să revin, gândindu-mă că poate au nevoie de echipaj în altă parte. Am sunat la farmacie să întreb ce să fac, iar farmacista mi-a indicat să revin la Ambulanţă. După 5 minute am resunat. Operatoarea de la 112 mi-a reconfirmat datele, m-a întrebat dacă numărul apartamentului corespunde cu numărul de la interfon şi m-a transferat, din nou, la Ambulanţă. A răspuns aceeaşi doamnă şi i-am explicat că m-am răzgândit, îmi e rău şi am nevoie de Salvare. A răspuns: „Bine!", însă ambulanţa nu a mai sosit deloc", a povestit I.N., pentru ZIUA de CLUJ.

Potrivit I.N. apelurile şi solicitarea au fost făcute sâmbătă, între ora 12:50 şi 13:05. De cealaltă parte, reprezentanţii Ambulanţei clujene susţin că pe desfăşurătorul intervenţiilor de sâmbătă nu apare niciuna din solicitări.

„În desfăşurătorul nostru nu există vreo solicitare de sâmbătă, la ora şi strada menţionate. Nu uită nimeni să trimită Ambulanţa, dar sunt multe cazuri în care pacienţii se răzgândesc. O aştept pe doamnă să vină să facă o sesizare, pentru a putea vedea ce s-a întâmplat, să ascultăm convorbirile", a explicat, pentru ZIUA de CLUJ, directorul Serviciului Judeţean de Ambulanţă, Horia Simu.

„E revoltător! Am aşteptat ambulanţa până la 13:40, timp în care am vomat, am avut frisoane şi m-am băgat în pat. Salvarea nu a mai ajuns! Puteam să mor şi nimeni nu ar fi ştiut ce am păţit", a subliniat femeia.

De cealaltă parte, reprezentanţii Serviciului de Telecomunicaţii Speciale (STS) -instituţie care administrează Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112 - susţin că solicitările se triază de către operatoarea STS, dar că responsabilitatea şi intervenţia pentru tipul de urgenţă revine serviciilor specializate: pompieri, poliţie, SMURD sau ambulanţă. Potrivit acestora, decizia intervenţiei la caz revine dispecerilor serviciilor specializate către care se transferă apelul, după înregistrarea datelor personale de către operatoarea STS.

„Operatoarea 112 şi-a făcut treaba. După transferul către serviciile de urgenţă specializate, treaba noastră este încheiată. Serviciile de urgenţă - poliţia, SMURD, ambulanţa sau pompierii apreciază cum şi dacă trimit la caz un echipaj", a explicat pentru ZIUA de CLUJ, purtătorul de cuvânt al STS, colonelul Adrian Fulea.

 

Etichete
Comenteaza