1.000 de studenţi, antrenaţi pentru medicina de urgenţă. Franţa ne copiază modelul

1.000 de studenţi, antrenaţi pentru medicina de urgenţă. Franţa ne copiază modelul
8 Peste o mie de studenţi din Cluj şi Mureş, antrenaţi în medicina de urgenţă graţie unui proiect european de 9,5 milioane de lei, derulat de UMF Cluj. Tinerii au avut la dispoziţie o platformă online de pe care au învăţat protocoalele utilizate în medicina de urgenţă. Metoda introdusă la Cluj va fi aplicată şi în sistemul de învăţământ medical din Franţa.

Peste o mie de studenţi ai Universităţii de Medicină şi Farmacie „Iuliu Haţieganu" din Cluj-Napoca şi Târgu-Mureş au fost antrenaţi în medicina de urgenţă prin cursuri online, într-un proiect european în valoare de 9,5 milioane de lei. Şi studenţii la Medicină din Franţa vor învăţa după acest model, de îndată ce programul va fi tradus.

Programul a fost derulat la Cluj-Napoca şi Târgu Mureş împreună cu Societatea Franceză de Medicină de Catastrofă, Fundaţia pentru SMURD şi Asociaţia Shotron. „În doi ani am realizat o muncă foarte intensă alături de partenerii noştri, care ne permit să realizăm o formă de pregătire modernă pentru formarea adulţilor. De multe ori studenţii se plâng că nu au posibilitatea să interacţioneze în cadrul cursurilor, iar partea interactivă ce a urmat a fost foarte importantă. Studenţii s-au putut pregăti online iar la seminarii au avut loc discuţii despre protocoalele utilizate în medicina de urgenţă", a explicat managerul de proiect, secretarul de stat Raed Arafat. Valoarea proiectului derulată prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane (POSDRU) a fost de 9,5 milioane de lei. Programul a durat doi ani şi se finalizează în 31 iulie, iar ulterior cursurile vor putea fi accesate de orice student la medicină şi farmacie din ţară. După ce va fi tradus, programul va fi implementat şi în sistemul medical de învăţământ din Franţa. „Un astfel de proiect nu mai există nicăieri în lume, de aceea, după ce va fi tradus în limba franceză, va fi implementat şi în Franţa", a explicat Henry Julien, preşedintele Societăţii Franceze de Medicină de Catastrofă.

Studenţii au urmat un modul de câte 7 săptămâni. „A fost foarte util, pentru că a fost interactiv. Am avut şansa să vedem cum am reacţiona în momentul în care am ajunge la un caz. Programul a combinat elementele clasice, teroretice, cu cele practice, de aceea e un plus", a explicat Irina Pop, absolventă a modului de Medicină de Urgenţă, studentă în anul 6 la UMF Cluj.

La ora actuală peste 1.200 de studenţi ai ambelor universităţi şi-au făcut conturi pe platforma de e-learning. „Obiectivul proiectului a fost ca, prin platforma educaţională să creştem motivaţia studenţilor pentru a alege specializarea medicină de urgenţă care să contribuie la o mai bună adaptare la piaţa muncii a studenţilor", a explicat responsabilul de proiect din partea UMF Cluj, Adela Golea.

 

Etichete
Comenteaza