Peditel îşi reorganizează activitatea: se extinde la nivel naţional, dar încetează colaborarea cu Spitalul de Copii Cluj

Peditel îşi reorganizează activitatea: se extinde la nivel naţional, dar încetează colaborarea cu Spitalul de Copii Cluj
Primul call-center pentru sfaturi medicale pediatrice (Peditel 1791) încetează colaborarea cu Spitalul de Copii Cluj, însă îşi extinde activitatea la nivel naţional. Totul se va întâmpla de la începutul lunii iunie, momentul în care fondatorii serviciului telefonic estimează că linia va putea fi utilizată din mai multe oraşe. La rândul lor, cei de la Spitalului Clinic de Urgenţă pentru Copii Cluj îşi vor gestiona propria linie telefonică pentru sfaturi medicale.

 

Peditel 1791 îşi reorganizează activitatea. După 16 luni de la înfiinţarea liniei telefonice pentru urgenţe sau sfaturi medicale în domeniul pediatriei, colaborarea cu Spitalul Clinic de Urgenţă pentru Copii Cluj a încetat. Însă linia telefonică nu se va închide. Ba mai mult, începând cu mijlocul lunii mai, clujenii vor putea apela nu unul, ci două linii telefonice dedicate sfaturilor medicale pediatrice: Peditel 1791 se extinde la nivel naţional, în timp ce spitalul a lansat în data de 1 mai propriul call-center.

Potrivit unui anunţ făcut de fondatorii Peditel, serviciul va putea fi utilizat din 11 mai de către clujeni, urmând ca extinderea pentru alte cinci oraşe din România să fie valabilă abia din iunie.

"Am avut în vedere încercarea de a pilota proiectul la nivel naţional în cinci centre Iaşi, Bucureşti, Timişoara, Braşov şi Constanţa. Semnalele pozitive sunt de la Iaşi, Bucureşti, Braşov şi Constanţa, Timişoara a fost puţin mai reticentă, adică nu am avut aceeaşi deschidere pe care am fi dorit-o de a-l implementa.

Pentru că înseamnă sfat medical prin telefon, care se încheie cu o recomandare care înseamnă fie apelare 112, fie consult de urgenţă în maxim două ore în Unitatea de Primiri Urgenţe sau în 24 de ore la medicul pediatru, sistemul va presupune o hartă care va cuprinde tot cea ce înseamnă unităţi UPU, centre medicale, spitale de copii în care părintele va fi îndrumat dacă sună din acele oraşe şi înseamnă integrarea adreselor, pentru că se identifică şi adresa celui care sună, astfel încât acesta să fie trimis către cea mai apropiată unitate spitalicească. Până acum s-au făcut primele testări, iar dacă totul funcţionează bine, serviciul va funcţiona la începutul lunii iunie", a explicat Cristina Grigore, director executiv Fundaţia Părinţi din România.

Din primele estimări, costurile lunare ale serviciului Peditel la nivel naţional se situează în jurul valorii de 10.000 de euro pe lună, banii urmând să fie obţinuţi în urma unor campanii de strângere de fonduri, precum şi prin implicarea unor parteneri la nivel naţional.

Peditel 1791 a fost înfiinţat la începutul lui 2014 de către Fundaţia Părinţi din România în cadrul Spitalului Clinic de Urgenţă pentru Copii Cluj, unde a funcţionat până la sfârşitul lunii aprilie. În cele 16 luni de funcţionare, Peditel, serviciul deservit de 32 de medici, a ajutat 12.000 de părinţi din judeţul Cluj, economisind aşadar un număr mare de ambulanţe. Potrivit statisticilor, 68% din apeluri s-au soluţionat prin recomandări telefonice, fără a mai fi necesară prezenţa la medic.

Pe de altă parte, Spitalul de Urgenţă pentru Copii pune la dispoziţia solicitanţilor un serviciu telefonic al cărui scop îl reprezintă furnizarea de sfat medical sau, după caz, îndrumarea, până la consultul efectiv cu medicul de familie sau medicul pediatru. Medicii pediatri care vor opera acest serviciu telefonic vor putea redirecţiona apelul direct către serviciul de ambulanţă (112) pentru asigurarea ajutorului medical de urgenţă sau către medicii de gardă ai spitalului, după caz. Linia telefonică pentru urgenţe deservită de Spitalul de Copii va putea fi apelată la numărul de telefon 0364-917.

Comenteaza