Rareș Bogdan, semnal de alarmă de la Bruxelles: „Industria auto europeană este în pragul colapsului”
- Scris de Sergiu Vlăgea
 - azi, 13:34
 - Politica
 - Ascultă știrea
 
                                    Europarlamentarul liberal avertizează că industria auto din Uniunea Europeană traversează o criză profundă, care amenință direct economia blocului comunitar și milioane de locuri de muncă.

Eurodeputatul a criticat lipsa de reacție fermă a Comisiei Europene și a Ursulei von der Leyen în fața declinului accelerat al producătorilor auto și de componente.
„Nu știu dacă Ursula von der Leyen a înțeles că această criză din industria auto este o amenințare serioasă la adresa viitorului economic al UE. Nu doar Germania, Franța, Spania, România sau Polonia suferă. Toate statele membre sunt afectate, prin lanțurile de aprovizionare și piața internă. Producătorii de componente mai au un pic și pun lacătul pe fabricile din UE. Iar dacă această industrie cade, nu văd bine viitorul economiei UE”, a declarat Rareș Bogdan.
Liberalul a subliniat că atât producătorii de autovehicule, cât și cei de piese își reduc activitatea sau se relochează.
„Tot la două săptămâni, câte un gigant anunță probleme și ori suspendă producția (de pildă Stellantis, care deține Citroën, Peugeot și Opel) ori caută să se relocheze. Bosch, cel mai mare furnizor global de piese, elimină 13.000 de posturi. Industria auto germană trage la fund economia acestei țări – a vorbi de posibilitatea unui al treilea an de recesiune este chiar de neimaginat, dar asta se întâmplă”, a precizat europarlamentarul.
Rareș Bogdan afirmă că datele arată o situație alarmantă la nivel european.
„13 milioane de locuri de muncă și 7% din PIB-ul Uniunii, asta este industria auto. În 2024 au fost desființate 54.000 de locuri de muncă, iar cifrele arată că 2025 va fi și mai rău. Jumătate din șomerii din Germania provin din industria auto. În România câteva mii”, a subliniat acesta.
Europarlamentarul susține că răspunsul primit de la Comisia Europeană, după o interpelare oficială, este insuficient și dezastruos prin pasivitate.
„Comisia îmi spune că nu are cum să intervină în deciziile de restructurare, dar că îi poate ajuta pe șomeri prin programe de recalificare. Cu alte cuvinte suntem pregătiți să-i transformăm pe lucrătorii din industria auto în fermieri. Sau stai, că și aici e criză. Atunci în industria chimică!! Nu, că e mare consumatoare de energie”, a afirmat Rareș Bogdan.











                        
                        
                        
                      