Ca viitor deputat PRO România, Remus Lăpușan susține Smart Urban Mobility pentru decongestionarea traficului urban

Ca viitor deputat PRO România, Remus Lăpușan susține Smart Urban Mobility pentru decongestionarea traficului urban

Remus Lăpuşan, candidatul care deschide lista PRO România Cluj pentru Camera Deputaţilor, a vorbit într-un interviu despre marile proiecte de infrastructură construcţia de autostrăzi şi gestionarea traficului în marile oraşe.

Suntem la jumătatea campaniei electorale. Ieri, PNL a prezentat programul de guvernare în care scrie că va realiza 970 km de autostradă. Câți km va realiza PRO România, domnule Lăpușan?

Haideți să stabilim ceva de la început: programul de guvernare cu care un partid vine în fața alegătorilor trebuie să fie o chestiune serioasă, nu ca la licitații – cine dă mai mult ăla câștigă!  Eu vă spun clar că cei 970 km de autostradă pe care PNL spune că îi va realiza în următorii 4 ani sunt o mare gogoașă electorală! Sunt curios cum au ieșit așa la numărătoare... Pot însă să îmi asum în mod realist că până în 2024, cu PRO România la guvernare, vom circula pe Autostrada Transilvania de la un capăt la celălalt.

În materie de infrastructură, sunt și alte proiecte pe care le veți susține?

Infrastructura, mai ales cea rutieră, este încă o mare problemă a românilor. Vom înființa un program de asistență și intervenție în ceea ce privește îmbunătățirea infrastructurii rutiere din interiorul localităților (prin acordarea de consultanță și cofinanțare a proiectelor din fonduri nerambursabile). Se pare că primăriile singure nu reușesc să gestioneze eficient această problemă majoră, și atunci trebui să le ajutăm de la centru. Și aici mă refer atât la orașe și municipii, cât și la sate. Așa cum am mai spus și cu alte ocazii, noi la PRO România nu lăsăm pe nimeni în urmă!

O altă neputință a primăriilor, mai ales a celor din marile orașe, este gestionarea problemei traficului intens. Credeți că se va putea interveni de la centru și în acest sens?

Da, cu siguranță. Venind dintr-un oraș mare cum este Clujul, mă preocupă problema traficului de foarte multă vreme. Un proiect de suflet pe care îl voi susține în calitate de viitor deputat în Parlament din partea PRO România este cel pe care l-am denumit Smart Urban Mobility. În concret, vom institui de la nivel legislativ obligativitatea implementării unor programe de tip ˝park&ride˝ prin care primăriile marilor centre urbane vor amenaja la principalele intrări în oraș parkinguri gratuite pentru minimum 10% din traficul zilnic înregistrat în medie în ultimul an, alături de punerea la dispoziție a unor mijloace de transport alternative pentru deplasarea în interiorul orașului (transport public, dar și biciclete, trotinete sau mopeduri electrice).

În plus, companiile care le asigură angajaților ridesharing gratuit vor beneficia de o serie de facilități fiscale, și vom acorda tichete lunare de mobilitate pentru angajați (în sistem asemănător acordării tichetelor de masă), pentru decontarea transportului public în comun (trenuri inter și peri urbane, tramvaie, autobuze, metrou) sau a transportului nepoluant.

În 6 decembrie, avem cu toții șansa la un viitor mai bun, alături de PRO România!

Articol publicat la comanda Partidului PRO România - Cluj, cod mandatar: 11200008
Comenteaza