Adrian Magdaș, PRO România: ”Deschidem școlile în condiții de siguranță pentru copiii noștri”

Adrian Magdaș, PRO România: ”Deschidem școlile în condiții de siguranță pentru copiii noștri”

Candidatul PRO România Cluj pentru Senat a vorbit, într-un interviu, despre educație și școala online.

Domnul profesor Adrian Magdaș, suntem deja în al doilea an școlar în care am fost nevoiți să acceptăm sistemul școlii online. Cum vi se pare că funcționează acest sistem?

Adrian Magdaș: Pandemia a dezvăluit carențe nu doar în domeniul sanitar, ci și în educație. România de azi are zeci de mii de copii rămași acasă, cu părinții la lucru în afara țării, a căror educație este deja grav afectată. Lipsa accesului la educație duce la cea mai gravă segregare socială din ultimii 30 de ani. Trebuie să înțelegem diversitatea situațiilor din diferite regiuni ale țării. De asemenea, există a situație diferită între mediul urban și cel rural. Nu știu să existe cazuri în care să nu fie suficientă aparatură și internet pentru derularea orelor în Cluj-Napoca. Din păcate, nu același lucru se întâmplă în mediul rural. Părinții din satele clujene ne-au transmis că folosesc telefoanele personale pentru orele online ale copiilor. Ne străduim să aflăm care sunt zonele unde nu există suficiente laptopuri și tablete și să căutăm soluții până la sărbători. Din păcate, se pare că pe Guvernul Orban nu ne putem baza.

În schimb, în alte zone ale țării, situația e cu adevărat dramatică și au fost multiple reportaje în acest sens, se găsesc în toată media. Sunt sute de mii de copii care nu pot participa la cursurile online pentru că Guvernul ,,Meu”, Iohannis – Orban, nu a făcut nimic pentru ei. Au promis sute de mii de tablete și am rămas cu promisiunea. Acum promit vaccin la începutul anului, dar mă tem că vom avea de așteptat cel puțin până în vară și spun asta uitându-mă la ritmul cu care se pregătesc în acest sens țările mult mai dezvoltate.

Dar din experiența dumneavoastră, în ce măsură ne putem baza pe învățământul online?

Adrian Magdaș: Activitatea online a dezvăluit în destule situații un nivel modest al pregătirii pentru acest tip de activitate. Dar și în cazul unor cadre didactice foarte bine pregătite, cu infrastructura cea mai modernă avută la dispoziție putem spune că efectele negative ale școlii onlinese simt încă de acum.

Pe termen lung, vorbim pur și simplu de încă o generație de sacrificiu. Școala online - așa cum este ea impusă de guvernul PNL - nu poate acoperi cerințele unui sistem de învățământ performant. În plus, studiile ne spun clar că absența fizică prelungită a copiilor din școlile în care și-au creat un mediu social va avea consecințe dezastruoase asupra dezvoltării lor cognitive.

Pe 6 decembrie vom vedea, în schimb, școlile deschise ca secții de votare. Acest cinism este generat de un calcul electoral prin care guvernul ,,Meu” sacrifică educația copiilor noștri.

Și ce propuneți? Cu ce soluții vine PRO România?

Adrian Magdaș: PRO România susține redeschiderea claselor, elevii trebuie să se întoarcă în sălile de clasă împreună cu profesorii lor. Iar reîntoarcerea în condiții de siguranță în școli se poate face prin testare repetată a tuturor celor din sistemul de învățământ. Soluția noastră este testarea săptămânală a tuturor profesorilor și personalului auxiliar, testarea la două săptămâni a tuturor elevilor. Școlile se vor închide doar atunci când este necesar! Vom redeschide cabinetele medicale din unitățile de învățământ pentru testarea elevilor, a profesorilor și a personalului auxiliar. Vom susține organizarea de activități remediale în vacanțele de primăvară/ vară, pentru a reduce efectele negative ale școlii online. Partidul Pro România susține realizarea unei platforme educaționale la nivel național, cu realizarea unor lecții-model la care să aibă acces cadrele didactice și elevii din toată țara.

Decalajele în ceea ce privește accesul la educație trebuie reduse prin investiții în infrastructura specifică. Este nevoie de instituționalizarea unui cadru școlar pentru copiii lipsiți de grija unei familii (fără familie sau dintr-o familie cu situație precară sau cu părinții plecați la muncă în afara țării). Pe termen lung, reforma în educație trebuie începută cu construcția unui curriculum modern elaborat de cadre didactice cu rezultate și experiență în domeniul de specialitate. Lista de specializări din licee și facultăți trebuie refăcută pentru a fi în acord cu modificările din piața forței de muncă aduse de noile tehnologii.

Dar pentru toate acestea avem nevoie de un guvern și un premier care să implementeze aceste solutii. Un vot PRO România pe 6 decembrie va fi un vot PRO școală, PRO educație performantă.

Realizat de NEWS PORTAL SRL la comanda Partidul PRO România - Cluj, cod mandatar: 11200008

loading...
Comenteaza