Foto ”Podul de piatră s-a dărâmat”: Grinzi de mii de tone, măturate de vânt / Incompetență inginerească

”Podul de piatră s-a dărâmat”: Grinzi de mii de tone, măturate de vânt / Incompetență inginerească
| Foto: (c) Primăria oraşului Beclean
Pod de mii de tone măturat de vânt. Incompetență inginerească
Pod de mii de tone măturat de vânt. Incompetență inginerească
Pod de mii de tone măturat de vânt. Incompetență inginerească

În județul vecin Clujului, Bistrița-Năsăud, furtuna puternică a smuls ieri grinzile podului în construcție al noii centuri a orașului Beclean.

Grinzile podului aflat în construcţie peste râul Someş, la intrarea în oraşul Beclean din judeţul Bistriţa-Năsăud, s-au prăbuşit în urma vijeliei de joi. Prefabricatele de sute de tone de beton au fost măturate de vijelie și aruncate în râul Someș.

Primarul Nicolae Moldovan susține că nu este o mare problemă, podul, adică pilonii, a rezistat, doar grinzile vor trebui înlocuite. Moldovan, spune că nu a fost afectată structura de rezistenţă a podului.

"Furtuna puternică, tornada care s-a format pe cursul Someşului a ridicat grinzile şi le-a răsturnat de la 20 de metri înălţime. Nu este afectată rezistenţa podului sau celelalte elemente.

Grinzile acestea se vor elimina, e un accident tehnic care se poate întâmpla la o asemenea vijelie, se vor face alte grinzi, noi. Nu se vor decala termenele. (...) Nu s-a prăbuşit centura, doar grinzile", a declarat Moldovan pentru Agerpres

Însă nici o grindă nu mai poate fi refolosită, iar doar costurile recuperării lor din Someș pot fi de două ori mai mari ca înocuirea cu altele noi. Grinzile nu pot fi abandonate în râu, pentru că pot colmata albia, iar, la o viitură mai serioasă, pot distruge întregul ansamblu. Toată operațiunea de refacere a stricăciunilor și finalizare a obiectivului se poate amâna cu un an.

„Este prostie curată, nu incompetență inginerească, nu poți lăsa grinzile neancorate, ca țiglele pe casă. O pui, o sudezi. Puteau să cadă la orice trepidație, cutremur, viitură etc. Ăștia nu se uită la Meteo?„, a explicat un inginer de drumuri și poduri pentru Gândul

Comenteaza