Nu vă place înghesuiala la îmbarcarea în avion? De ce ar trebui să vă placă / Wizz Air a refuzat îmbarcarea mai multor pasageri cu locuri rezervate

Nu vă place înghesuiala la îmbarcarea în avion? De ce ar trebui să vă placă / Wizz Air a refuzat îmbarcarea mai multor pasageri cu locuri rezervate

Dacă nu vă place înghesuiala atunci când vă îmbarcați în avion ar trebui să vă revizuiți părerea. Unele companii aeriene apelează la procedura de „overbooking”, altfel spus vând mai multe bilete decât numărul locurilor disponibile.

Procedura de a vinde mai multe bilete decât numărul locurilor disponibile este legală și reglementată la nivel european. Dar mulți călători nu știu că dacă rămân ultimii la coadă pentru îmbarcare, riscă să nu mai urce în avion. Compania aeriană ar trebui să ofere despăgubiri și un nou bilet, pentru a ajunge la destinație.

Șapte pasageri care așteptau la rând pentru un zbor Wizz Air de la București la Milano n-au mai ajuns în avion. Deoarece au rămas printre ultimii la coadă pentru a nu se înghesui.

„Aveam loc cumpărat, aveam intrare cu prioritate. Când am mers să ne îmbarcăm, se uită la mine și zice 1C. Și eu zic: Domnule, eu am 12 C, nu am 1C. La care el zice ‘Poarta închisă, gata, am închis avionul’. Noi eram 7 oameni acolo”, a declarat pentru stirileprotv.ro un parager pe care WizzAir l-a oprit la îmbarcare. 

Deși zborul respectiv avea mai multe bilete vândute decât locurile din avion, reprezentantii companiei aeriene au susținut că respectivii pasageri s-ar fi prezentat la poartă după ce îmbarcarea a fost închisă. Important este ca pasagerii să se afle la poarta de îmbarcare înainte de ora închiderii chiar dacă și-au rezervat și loc la checkin.

Reacția Wizz Air

„În conformitate cu practica din industria aeriană și cu legislația aplicabilă privind protecția consumatorilor, Wizz Air permite overbooking-ul într-o mică măsură pe cele mai populare rute ale sale pentru a le oferi mai multor pasageri posibilitatea să călătorească în cazul în care rămân locuri libere de la persoanele care nu se prezintă la zbor.

În cazul extrem de puțin probabil în care toți pasagerii se prezintă, voluntarilor li se oferă stimulente pentru a călători mai târziu sau ultimii pasageri care se prezintă la check-in sunt reprogramați pe zborul următor și despăgubiți în conformitate cu legislația privind drepturile pasagerilor.

Wizz Air confirmă că pentru zborul W6 3131 de la București la Milano din 30 martie a existat o situație de overbooking. Independent de acest lucru, mai mulți pasageri s-au prezentat la poarta de îmbarcare după ce îmbarcarea a fost închisă (...), a transmis compania low-cost citată de stirileprotv.ro. 

Pentru cei care nu ai cum dovedi că au ajuns la timp la poarta de îmbarcare riscul e să nu primească nicio compensație. Așa că ar trebui să nu mai credem cu naivitate că nu are rost să ne îmbulzim într-o coadă la care avem impresia că ne duce pe toți la aceeași destinație. Dimpotrivă, chiar are rost să fim mai atenți și să prindem locurile din față chiar și la coada de îmbarcare, deoarece, până la urmă nu se știe câte bilete pe un loc au fost vândute... legal pe cursa noastră. 

Comenteaza