Companiile aeriene europene vor o revizuire a reglementărilor pentru survolarea zonelor de conflict

Companiile aeriene europene vor o revizuire a reglementărilor pentru survolarea zonelor de conflict
Companiile aeriene europene au cerut, joi, dezbateri la nivel internaţional cu privire la reglementările privind survolarea ţărilor aflate în conflict, după prăbuşirea avionului malaysian în Ucraina şi decizia mai multor companii de a suspenda aterizările la aeroportul din Tel Aviv.

Asociaţia Europeană a Companiilor Aeriene (AEA), împreună cu Asociaţia Internaţională pentru Transport Aerian (IATA) a cerut, joi, într-un comunicat, "o dezbatere la nivel internaţional cu privire la normele de securitate în spaţiul aerian pentru companiile aeriene (...) organizat de Organizaţia pentru Aviaţia Civilă Internaţională (ICAO)".

"Prăbuşirea avionului MH17 al companiei Malaysia Airlines (...) şi recentele anulări ale zborurilor spre Tel Aviv arată necesitatea unei dezbateri cu privire la modul în care riscurile sunt evaluate de autorităţile naţionale", subliniază AEA.

Asociaţia consideră că pentru pregătirea planurilor de zbor, "companiile aeriene ar trebui să dispună de o evaluare independentă privind riscurile şi nu doar de informaţiile puse la dispoziţie de guverne şi de autorităţile din domeniul aeronautic".

Potrivit secretarului general al AEA, Athar Husain Khan, "prăbuşirea zborului MH17 al Malaysia Airlines, care zbura într-un spaţiu aerian autorizatm ridică întrebări în legătură cu modalitatea în care sunt stabilite evaluările de risc".

Mai multe companii internaţionale şi-au anulat marţi zborurile spre Israel, după ce o rachetă a căzut într-o localitate situată la câţiva kilometri de nordul pistelor.

Agenţia Europeană pentru Siguranţa Aeriană (AESA) a transmis miercuri o recomandare în acest sens, în timp ce Agenţia Federală americană a Aviaţiei (FAA) a ridicat miercuri seară interdicţia privind zborurile către Israel.

Survolarea sa nu a zonelor de conflict de către avioanele civile nu este reglementată, decizii sau recomandări putând fi luate la diferite niveluri.

Fiecare stat poate decide închiderea totală sau parţială a spaţiului aerian. La nivel european, companiile aplică recomandările Eurocontrol, care administrează spaţiul aerian, şi ale Agenţiei europene pentru Siguranţa Aeriană (AESA) şi ale Organizaţiei Internaţionale pentru Aviaţia Civilă, care decide la nivel mondial.

Pe de altă parte, survolarea unei regiuni aflată în conflict poate fi decisă pentru o anumită altitudine, cum a fost cazul în Ucraina înainte de prăbuşirea zborului MH17.

 

Comenteaza