Austriacul care a salvat Mocănița din Țara Moților: „Îmi este mare rușine față de cum au acționat și comunicat politicienii austrieci”

Austriacul care a salvat Mocănița din Țara Moților: „Îmi este mare rușine față de cum au acționat și comunicat politicienii austrieci”
| Foto: adevarul.ro

Austriacul Georg Hocevar trăiește în România de peste două decenii și este cel care a repus pe șine Mocănița din Țara Moților. El a reuşit la sfârşitul anilor ´90 să salveze de la fier vechi calea ferată îngustă care lega municipiul Brad de localitatea învecinată Crişcior.

„Moțul” adoptat a declarat pentru Apuseni Info că este foarte trist să vadă modul în care politicienii austrieci și-au arătat opoziția față de primirea României în Spațiul Schengen: 

Eu iubesc România, locuiesc aici de peste 23 de ani, am soție româncă, copii botezați ortodocși merg la școala românească, iar eu în Austria merg doar de Crăciun sau de Paști. În România lucrez, în România locuiesc, aici este centru vieții mele”

A fost destul de trist pentru mine să văd că unii politicieni austrieci au tratat românii incorect. Adevărul este că Poliția de Frontieră între România și Ungaria a făcut o treabă foarte bună și a asigurat Europa precum o fortăreață, i-a oferit o siguranță suplimentară în fața acestui val de imigranți care vine spre Europa.

România NU are vreo vină dacă un refugiat din Libia a ajuns în insula Lesbos, în Grecia, iar de acolo intră liniștit în Bulgaria și apoi în spațiul Schengen. În loc să jignească românii, politicienii austrieci trebuiau să comunice corect și cinstit. Îmi este mare rușine față de cum au acționat și comunicat politicienii austrieci”, a afirmat Hocevar.

Calea ferată îngustă de la Brad a fost construită la începutul veacului XX, de Asociaţia Minieră Ruda 12 Apostoli şi a fost utilizată între anii 1907 şi 1998 în principal pentru transportul cărbunelui şi al minereului de la Crișcior, Gura Barza, către Brad.

La sfârşitul anilor ’90, zona minieră Brad a intrat în declin, iar uzinele şi minele din Țara Zarandului, bogată în zăcăminte aurifere, au fost închise. Atunci, Hocevar a salvat ce alți „buni români” nu au putut sau vrut: Mocănița și calea ferată Brad – Crișcior.

Comenteaza