Google va lansa Stadia, o platformă de streaming pentru gameri

Google va lansa Stadia, o platformă de streaming pentru gameri

O platformă tehnică de jocuri video în sistem de streaming, denumită Stadia, a fost anunţată de Google. Aceasta va oferi utilizatorilor ocazia de a juca, iar dezvoltatorilor posibilitatea de a crea jocuri direct online, graţie puterii "cloud".

Prin intermediul acestei platforme de ''nouă generaţie'', care va fi disponibilă începând din acest an, vor putea fi jucate jocuri sofisticate pe diferite dispozitive (tablete, telefoane inteligente, televizoare şi altele) fără a mai fi necesară descărcarea sau instalarea lor, au explicat responsabilii grupului în cadrul unei conferinţe anuale a dezvoltatorilor de jocuri video din San Francisco. De asemenea, cu această ocazie a fost prezentat şi un dispozitiv de control asociat Stadia.

''Cloud'' este văzut drept viitorul jocurilor video, urmând modelul Netflix (video) sau Spotify (muzică).

"Stadia oferă acces instantaneu la un joc", a explicat Phil Harrison, unul dintre responsabilii proiectului Google.

În ceea ce priveşte dezvoltatorii de jocuri, acest serviciu, care utilizează puterea "centrelor de date" Google, permite crearea mai rapidă şi mai facilă a jocurilor, inclusiv a celor foarte sofisticate din punct de vedere grafic, au subliniat responsabilii grupului american.

Compania Google, care este totodată un gigant al sistemului ''cloud'', şi Ubisoft au anunţat în urmă cu câteva luni utilizarea francizei de succes ''Assassin's Creed'' pentru testarea acestei tehnologii de streaming pentru jocuri care, potrivit, dezvoltatorilor platformei, va oferi aceeaşi calitate ca şi consolele, însă printr-un serviciu online.

Unii norocoşi din Statele Unite au reuşit deja să joace "Assassin's Creed Odyssey" în streaming cu navigatorul Chrome (Google) pe un computer desktop sau laptop, notează AFP.

Sistemul ''cloud'', serverele puternice şi progresele tehnologice în ceea ce priveşte viteza transferului de date şi puterea de calcul ar trebui să permită intrarea într-o nouă eră a jocurilor video, în esenţă fără limitele impuse de gradul de sofisticare al jocurilor şi fără a fi necesar un PC puternic şi costisitor pentru rularea acestora.

Provocarea este semnificativă deoarece streamingul trebuie să poată oferi aceeaşi calitate a jocului ca şi consolele sau PC-urile. În special transferul de date trebuie să fie suficient de rapid pentru a se evita întreruperea acţiunii sau afectarea calităţii grafice a creaţiilor video.

Comenteaza