O bandă de români a furat 270 de mașini în Spania, în plină pandemie

O bandă de români a furat 270 de mașini în Spania, în plină pandemie
| Foto: adevărul.ro

O grupare infracţională formată din spanioli, magrebieni şi români a furat nu mai puţin de 270 de maşini de lux, în valoare de peste 2,3 milioane de euro, în plină zi, pe perioada carantinei din Spania. 

Abonează-te pe   Poza noua 31.03.2021
Pentru mai multe informaţii de ultimă oră vizitează pagina principală ZIUA DE CLUJ

Garda Civilă a arestat şapte persoane acuzate că au furat peste 270 de maşini de lux pentru a le dezmembra. Grupul infracţional a funcţionat la nivel naţional şi a furat multe dintre vehicule în plină zi, profitând de carantina impusă din cauza pandemiei, potrivit adevărul.ro.

Cei arestaţi în această operaţiune, numită „Gran Manzanal”, sunt de origine spaniolă, maghrbiană, română şi paraguayană, iar liderul grupului este un om de afaceri spaniol care conducea afaceri juridice care nu aveau nimic de-a face cu lumea automobilelor, potrivit Gărzii civile. Banda e acuzată de infracţiuni de apartenenţă la o organizaţie criminală, furt de vehicule, ocupare de bunuri imobile, fraudă de energie electrică.

În cadrul operaţiunii au fost recuperate 64 de vehicule şi mii de piese de la alte 209 maşini care fuseseră dezmembrate, ştergându-se parţial sau modificându-se elementele care permit urmărirea acestora. Garda Civilă estimează că valoarea efectelor recuperate depăşeşte 2,3 milioane de euro.

Ancheta a început în martie, când Grupul de cercetare şi analiză a sectorului de trafic din Madrid a detectat o creştere semnificativă a transporturilor suspecte de piese şi elemente esenţiale ale vehiculelor.

S-a constatat că unele dintre aceste transporturi au fost efectuate de persoane cu antecedente pentru traficul ilicit de vehicule, ceea ce a dus la suspiciunea că ar putea să se angajeze din nou în activităţi infracţionale.

Transporturile erau efectuate în camionete şi camioane închiriate cu folosirea unor foi de parcurs şi note de livrare falsificate emise de companii controlate de liderul organizaţiei. Progresul anchetei a permis identificarea unui depozit situat în localitatea Fuenlabrada din Madrid, unde au fost găsite numeroase vehicule de ultimă generaţie anunţate ca fiind furate, care erau dezmembrate.

Ulterior, au fost descoperite alte patru depozite în oraşele madrilene Parla, Alcobendas, Humanes şi Torrejón de Ardoz, unde organizaţia a mutat maşinile odată ce s-au „răcit” în zone îndepărtate de locul în care fuseseră furate.

Zona aleasă pentru jafuri a fost periferia Madridului, în principal zona sudică (Alcorcón, Pinto, Móstoles, Valdemoro, Leganés şi Getafe), dar li se atribuie un număr semnificativ de jafuri în municipiile toledane Illescas şi Seseña.

Furturile erau comis de două sau trei ori pe săptămână, în principal în timpul zilei, profitând de carantina totală a populaţiei. De furtul maşinilor se ocupai membrii ai bandei de origine română, care urmăreau autovehiculele indicate de conducerea organizaţiei.

Aceste persoane, potrivit Gardei Civile, aveau cunoştinţe tehnice specializate în mecanica de precizie, electronică, sisteme de control al automatizării, printre ei fiind şi lăcătuşi care facilitau deschiderea maşinilor şi dezactivarea celor mai moderne sisteme de securitate a vehiculelor.

De asemenea, aveau cele mai inovatoare dispozitive electronice de pe piaţa neagră pentru a accesa, modifica şi modifica tablourile electronice, astfel încât furturile erau „curate” şi nu lăsau nicio urmă.

După ce au furat vehiculul, l-au parcat într-un centru populat departe de locul furtului, pentru a evita posibilele controale ale poliţiei şi, după câteva zile, un alt grup a fost însărcinat cu mutarea maşinii în depozitele şi fermele unde au fost efectuate dezmembrarea şi ambalarea pieselor destinate pieţei negre.

⇒ Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte ZCJ.RO pe FACEBOOK şi pe Instagram

loading...
Comenteaza