Culmea tehnologiei. Casele automate cer bacșis / Reacția clienților

Culmea tehnologiei. Casele automate cer bacșis / Reacția clienților
| Foto: Demanna - Depositphotos.com

Apariţia caselor self- checkout a stârnit în ultimii ani discuţii în toată lumea cu privire la automatizare şi viitorul locurilor de muncă, dar pentru a calma spiritele mulţi spuneau în glumă „măcar scăpam de bacşiş". Totuși, acest lucru nu mai e aşa sigur.
 

Clienţii din SUA au reclamat că din ce în ce mai des la aparatele de self-checkout apare întrebarea „cât vreţi să lăsaţi bacşiş?”. Astfel interacţiunea zero cu angajaţii în timpul unei tranzacţii nu mai garantează eliberarea de dilema morală a bacşişului.

Solicitările de a lăsa 20% bacşiş la aparatele de self-checkout din magazine, cafenele, aeroporturi, stadioane au devenit agasante şi îi deranjează pe consumatorii, potrivit Wall Street Jurnal, citat de Mediafax.

Ce spun clienții / Explicația patronilor

Proprietarii de afaceri spun că aceste indicaţii automate pot creşte semnificativ bacşişurile şi pot mări salariile pe care le încasează personalului.

Clienţii însă nu sunt mulţumiţi de răspuns: „Ei reduc costurile cu forţa de muncă făcând self-checkout. Deci, ce rost mai are să ceară bacşiş?, a declarat pentru WSJ, Ishita Jamar, studentă în ultimul an.

Specialiştii din zona muncii spun că aşa-numita „creştere a bacşişului" este o modalitate pentru angajatori de a pune responsabilitatea pentru plata angajaţilor pe seama consumatorilor, în loc să crească ei înşişi salariile.

Comenteaza